News:

No significant change

Main Menu

Svårt val ang. GPU

Started by Salsam, June 26, 2010, 20:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Någon som har någon uppdatering på GPU?
Har precis tryckt i en i7 - 930 CPU i min dator och funderar på att uppgradera mitt grafik kort med (XFX GeForce 9800GX2 700M 1GB).

Men jag har inte hängt med det senaste året vad gäller GPU. Vet inte om jag ska satsa på ett dyrare nyare kort eller köra på något billigare och köpa 2 för SLI.
Har surfat runt lite och kollat tester men det har faktiskt inte sagt mig så mkt.  Undecided

Någon som är mer uppdaterad?

h.kan

Jag är inte så uppdaterad men skulle /skall uppdatera grafikkortet när det kommer skärmar med riktigt smala kanter, flera tillverkare jobbar ju på detta (åtminstone Samsung och Sharp) och priserna på ex tre 24" är ju inte så avskräckande.
Då blire det med säkerhet ett ATI kort med Eyefinity så kan man sätta upp  minst tre monitorer bredvid varandra och på högkant. Troligen ytterligare en touchscreen för touch buddy.
mmmmmm mumma

Lupson

Har haft ett HD5850 i en dryg månad och det funkar kalas. Kör dock inte Eyefinity eller något sånt. Dock så är 5850-kortet lite dyra tycker jag.

Annars tror jag Nividias nya 470 är fin också, inte så svindyr som 480 och presterar väl ung. i paritet med HD5870.

Eyefinity kan annars vara grymt för simulatorfolk tror jag. Kräver dock en hel del pulver.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

#3
I dagsläget skulle jag köpt det alldeles färska nVidia GTX 460 (1 GB med 256 bitars buss). Verkar vara det "nya" GTX 260. Hyfsat pris, bra prestanda och sansad effektförbrukning.

PS: Mitt GTX 260 får hänga med ett tag till, kör A2:OA i stort sett maxat (PP på very low för jag klarar inte av att ha det suddigt ändå) på den upplösning jag använder (1280x960) och inget av det jag spelar kör DX11 ändå (inte ens DX10).

/KC

>> It's all about teamwork! <<