Trådlös router stängs av vid vissa anslutningar

Started by F16_Filur, April 27, 2010, 16:27:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Har en några år gammal 3Com router för 11g, tror det är 54Mbit/s.

Körde fram till nu med ett internt 3Com PCI-kort på denna stationära, men anslutningen var instabil särsktilt för program som torrent, schack och de som ritar börsgrafer i realtid. Så fort man körde något sådant riskerade routern att stängas ner och kräva omstart för att komma åt internet igen.

Det gick bra att surfa med denna stationära, men ikonen för trådlös nätverksanslutning visade ständigt "requiring a new network adress" eller dyl. som en "snurrande ikon" nere i trayen istället för den fasta med status "connected". Detta problem hände aldrig med någon annan dator som anslöt till nätverket, så jag tänkte att ett byte av nätverkskort skulle göra saker stabilare.

Inhandlade ett D-LINK DWA-131 usb vilket även det fastnar i "requiring a new network adress" fastän det går att surfa, men det kan avhjälpas med att manuellt gå in i D-links programvara och klicka på AKTIVERA för 3com under "mina trådlösa nätverk" (detta är inte samma sak som aktivera/inaktivera under Mina Nätverksanslutningar eftersom det går att surfa även innan jag klickar på aktivera). Är det någon som känner igen vad detta handlar om?

Det stora problemet är dock att även med detta nya usb-kort så stängs routern ner så fort jag ansluter till en datafeed som ritar grafer i realtid. Tror ni att det hjälper att skaffa en ny router och har ni några tips?

griffin

Humma...
Lurigt. Inga spontana idéer men jag skall se om jag kommer på nåt.
snappahead