News:

No significant change

Main Menu

IE8 install

Started by F16_Filur, April 08, 2010, 01:30:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Vill du hämta uppdateringar för dina sökleverantörer?

Den här frågan finns med vid installen/konfigurationen, jag svarade nej, hur ändrar jag sen detta till ja och vad innebär det?

Samma fråga/beskrivning finns inte i inställningar vad jag kan se.


Rivvern_

Mitt svar är kanske inte vad du vill höra...: kör google chrome.

griffin

Hur du ändrar är jag osäker på, men jag tror att det kort och gott handlar om plugins som IE har i toolbaren för sökning eller något sådant. I och med att MS tvingats låta folk välja sökmotor så antar jag att sökfunktionaliteten i IE är "pluginbar". Dessa plugins kan komma att uppdateras av de som gör dem.
snappahead

Horizon

Vad har Google Chrome som inte Firefox har?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Efter att ha kört båda måste jag säga: enkelheten och snabbheten. Jag upplever Chrome som mer "strömlinjeformat" och att det ger en snabbare och smidigare surfupplevelse.
I slutändan tror jag det handlar om smak.

Google har ansträngt sig att skala bort allt skit. I gengäld tror jag en inbiten firefox eller operaanvändare kan tycka att Chrome är för begränsande. Om det verkligen är det låter jag vara osagt. Det finns en hel del godis i Chrome med, bara en sån sak som en egen liten "aktivitetshanterare" för alla flikar. Men det är nörderier på en subtil nivå :)

Tips: installera och testa någon vecka. Till skillnad från IE så besudlar inte en Chromeinstallation datorn för all framtid så tröttnar du är det bara att ta bort.
snappahead

griffin

Kan bara lägga till att när jag testade Chrome första gången var den mycket snabbare än Firefox. Den startade snabbare, rendrerade sidor snabbare och var allmänt kvickare. Nu vet jag att Firefox har fått lägga manken till för att matcha så det kanske inte längre är ett riktigt lika starkt argument.

Men med samma argument som jag för för att tipsa folk om att köra Chrome bör jag i rimlighetens namn själv testa Firefox för att se vad som hänt sen sist. Var ju ett tag sen jag testade Firefox senast numera....
snappahead

Horizon

Ok, vi säger såhär då. Jag testar Chrome och du testar FF. Ok? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

snappahead