Börja kriga - Vi förlorar snart!

Started by Horizon, June 13, 2002, 00:37:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Vill bara påminna er andra om att DPRK snart har avancerat ända ner till Pusan om vi inte ser upp och sätter stopp för dem!

Jag har precis flugit två missions och de gick väldigt bra. Hoppas att det påverkar våra egna trupper positivt så att vi tar tillbaka lite av den mark vi har förlorat hittills.

Uppdrag 1:
Lastade mitt och min wingmans plan fulla med CBU-87'or (8 stycken var) + 4 stycken AIM-120 var, och gav mig av österut från den där basen i mitten (:) ).

Siktade in mig på en stor kolonn (Infanteri bataljon) halvvägs bort mot östkusten. Den bestod till största delen av AK-47, AT-3 och några SA-7. Efter ett hejdlöst CCIP-bombande (jag sa till min wingman att "go cover" så han rensade effektivt bort allt flyg som närmade sig) räknade jag in 13 AG-kills!

Min wingman sköt ner 2 stycken MIG-21'or, men precis när han skulle återvända till mig hamnade han "defensive" och ropade på mig! Jag släppte uppmärksamheten från kolonnen och gav järnet för att rädda honom.

På 10 miles avstånd räknade jag in 4 stycken MIG-21'or som jagade honom! Jag siktade in mig på deras avgasstrimmor och låste genast på en. AWACS gav tillstånd och jag avfyrade en Slammer. Träff! One down, three to go...

Ny radarlåsning och avfyrning... "Have you lost it!?" skrek någon i lurarna - Jäklar, jag skjuter KNAS igen, tänkte jag och kastade om radarlåsningen på första bästa kontakt. Puh! 120'an svängde tvärt och träffade en 21'a som den skulle... Tur att den inte hann gå "pitbull"! Two down - two to go...

Nu närmade de två sista MIGarna med hög hastighet och jag märkte att min A-A radar hade tagit semester! Något hade pajat med den (men jag misstänker en bugg i SP3).

Faen också, hjärnan gick på högvarv medan jag såg en 21'a skjuta en Apex eller en Atoll (?) efter min wingman. Jag bestämde mig för att skjuta MAD DOG och siktade in mig på den första MIG'en...

Skott - Träff!

Kraftig gir och en ny MAD DOG - Träff!

Helt otroligt... Första gången jag skjuter i MAD DOG mode och båda missilerna träffar kanonbra! :D

Jag tänker ropa efter min wingman att han skall rejoina, men finner hans "ordermeny" skuggad. En titt åt sidan och jag ser honom hängandes i skärmen några miles bort... :-(

Skickar SAR-helo till honom. Återvänder hem eftersom soppan och alla vapen är slut.

Summa: 6 nedskjutna MIG 21 och 13 A-G kills!

Uppdrag 2:
Denna gången tänkte jag slå rakt norrut mot en flygraka som ligger norr om den basen jag mest flyger från (den där i mitten ni vet... :p ).

Jag lastade mig och min wingman med 4 AIM-120, 6 AGM-65B, 2 CBU-87 och 3 BLU-107. MUMMA!

Runt flygrakan som vi skulle anfalla vaktade 2 infanteribataljoner med SA-7'or, AK-47'or och lite annat smått och gott.

Under inflygningen mot målet ser jag hur marken fullkomligt exploderar av eldgivning och explosioner! Någon annan har tydligen precis som jag tyckt att detta var ett bra mål. Jag tycker mig skymta ett par Warthogs som strafar friskt med kanonerna!

Jag säger till min wingman att "go cover" och han lyder snällt. Jag slår över till CBU-87'or och loftar in dem i ett enda pass. Eftersom jag satte BA till 2000 fot hinner de spridas fint och jag ser många explosioner på marken när jag väjer undan samtidigt som jag kastar facklor för fullt!

Jag gör en lång cirkel och går in för ett nytt pass över fienden, denna gång med Mavericks. Med farten runt 250 knop och på en höjd av 5000 fot hinner jag få iväg alla sex missiler i ett enda pass! Jag registrerar 5 av 6 träffar!

Runt igen för ett sista pass och nu kallar jag ner min wingman från höjden och ger honom order att attackera mitt mål > start-/landningsbanan. Han lyder snällt och jag hör 6 stycken "Rifle!" (!) (undrar varför han inte ville använda BLU's??).

Hur som helst, hans missiler träffar och ställer till med stor skada, samtidigt som jag blåser in över banan med full EBK och på 1000 fots höjd! Jag släpper mina 3 BLU's och de träffar jättebra (tycker jag iaf). Hela tiden under passeringen över banan släpper jag flares för fulla muggar!

En snabb blick bakåt och jag ser den välbekanta strimman av en SA-7 på väg upp efter mig! Mera flares och fortfarande full EBK. Jag går rakt upp i vertikalen och lyckas skaka av mig SA-7'an! Puh! (Det var nog första gången jag lyckades med det... :D ).

Jag vänder hemåt och märker att jag blivit träffad av några kulor från marken. Master Caution lyser och jag checkar skador. Avionics - Overheat + lite annat trevligt lyser för fullt, men det är inte jobbigare än att jag kan ta mig hem och slänga planet bakom en hangar (landningsstället vägrade vara med) ... :D

SUMMA: 11 A-G kills (mest SA-7, AT-3 och AK-47) + ett gäng fina träffar i banan som blir reducerad ordentligt!

Tack för mig, det var trevligt att ni lyssnade... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Jag går in igen. Här skall köttas marktrupper! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Nice debrief! Kan tyvärr inte assistera dig förrän till helgen på grund av jobb...

Ett förslag till någon admin:

Finns det möjlighet att ha en låst tråd överst i F4 (eller on-line) forumet med information om IP nummer till F4 och TS servern, länkar till vad som behövs laddas ner, inställningar, procedurer etc. Typ en FAQ för de som är osäkra på vad som behövs för att joina... Hade kanske underlättat för många? Vad tror ni, bra eller dålig idé?

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Attans, detta betyder att jag nästan är ensam på servern i flera dagar nu... Med kampanjen inställd på 16 timmar innan det börjar gå katastrofalt dåligt för ROK, betyder det att jag måste bosätta mig vid datorn... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Kom precis ut efter två missions.

Det var två BARCAP's som jag modifierade till BARCAP/INTERDICTION. Lastade med Slammers och CBU-87'or och åkte runt lite och mosade DPRK marktrupper.

Koncentrerade mig på att slå mot östkustens marktrupper eftersom de jobbar hårt på att komma långt ner där. Seoul verkar hålla ett tag till, men det vore inte alls bra om DPRK avancerar nedåt längs med östkusten och sedan gör en kniptång in mot landet. Då kan nog Seoul hälsa hem...

I mitt första mission slog jag mot en DPRK "Special Ops" bataljon med bl.a. en SA-14 (det är första gången jag ser en sådan i en F4-kampanj). Som tur var fann min CBU honom innan han hann skjuta mot mig... :)

Fick sammanlagt 14 A-G kills i det första uppdraget + att jag plockade 3 stycken MIG-21 med Slammers (min wingman tog 3 stycken han också).

Alltså sammanlagt 6 MIG-21 till borta ur kampanjen (tar de aldrig slut, de rackarna!? :p )


I uppdrag två lastade jag likadant och gav mig av lite mer norrut. Marktrupperna som jag såg på kartan måste ha grävt ner sig ordentligt, för när jag kom fram stod de inte att finna.

Jag och min wingman fick inrikta oss på att sudda till så många 21'or som möjligt istället (igen).

Efter lite letande fann vi vad vi sökte och jag fick sammanlagt 4 A-A kills och min wingman fick 3 stycken (21'or allihop såklart). 7 down, 200 to go... :)

Jag sköt återigen 2 Slammers i MadDog mode eftersom min radar lade av efter de två första skotten. Undrar vad det kan bero på? Det är inte så att radarn helt slutar att fungera, men siffrorna som visar mellan vilka höjder radarn scannar (vid "radar brackets") hamnar alltid på "00" båda två. Alltså spelar det ingen roll om jag har 2 fiender klockan 12 på samma höjd och tittar på radarn. De syns inte alls... :-X

Istället får jag sikta på deras avgaser och visuellt skjuta MadDog och sedan se vilket plan den första missilen går mot, innan jag siktar och skjuter den andra.

Lite småjobbigt, men det har funkat hittills mot fiender som inte skjuter radarmissiler mot mig... :)


Till sist - Glöm inte att "there's a WAR going on, guys!". Jag kan inte hålla ut själv, men med lite interferens från er andra, så skall vi nog kunna smiska lite seriös stjärt... :p

Hejdå från Horizonten!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

Sluta "jiddra" börja "trolla".

Maverix
:D

Horizon

Hmm... Det där hjälpte inte våra trupper i öst, Mav. :-(

Sluta spamma och börja kötta.

;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

mm mm mm..... "kött", hello kitchen here I come!

Maverix

PS Avsluta denna tråd annars flippar den ut helt och jag blir den skylldige.

;)