Halmstad LAN 2010 - Spel poll

Started by Salsam, March 01, 2010, 20:31:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Vilka spel är Ni mest intresserade av att spela på LANet? 2 vote/man

IL2 1946
5 (45.5%)
ArmA 2 (Standard)
1 (9.1%)
ArmA 2 Opeartion Arrowhead
7 (63.6%)
FC 2 / Blackshark
8 (72.7%)
Falcon 4
0 (0%)
DCS: A-10c
0 (0%)
Rise of Flight
0 (0%)
Annat
0 (0%)

Total Members Voted: 11

Fluff

Lade till Rise of Flight i pollen på allmän (nåja) begäran.

Odi profanum vulgus, et arceo

Salsam

Men går RoF att köra på LAN? Min uppfattning är att all MP måste ske via deras server

ft

Tror det kan vara så illa. Kanske går att rädda via GSM-uppkoppling, he märks. Dessvärre är det väl bara jag och Ctrl som har spelet än.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Swebeast

Vi har fått en alldeles egen TELENOR-mast på FMTS nu så mottagningen borde vara bättre än tidigare (typ =0 då, asså, bah) ;D

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Lupson

Jag röstade på IL-2 och ArmA2. Dels för variationen, dels för att jag inte har koll på FC2...

Men jag är såklart öppen för det mesta. Jag kan spela Falcon också :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Lirade precis FC2 online och det är verkligen skitkul om man har ett bra uppdrag. Det var "danger close" hela tiden och missilerna ven om huvudet på oss, men vi lyckades slå tillbaka det imperialistiska angreppet mha våra stenhårda Su-25T's och Ka-50's. :)

Om det är något som A-10'an saknar så är det en bra antiradarmissil, typ HARM eller ALARM. Su-25T tar ju bland annat Kh-25 och Kh-58 och dessa avgjorde detta slag till vår fördel, då fienden inte hade en chans mot vårt luftförsvar.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Telenor? Vad är det?

   /Norrlänning

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

Har fått prel. klartecken att vara med på LAN:et hemifrån. Är dock lite fler grejer som ska klaffa.

Men hur som helst äger jag varken ArmA2 eller FC2. Framförallt FC2 behöver jag lite inflygningstid på ifall det skall vara LAN-spel.

Så ett par frågor:

Var köper man FC2 billigast? Jag har original-LOMAC i hyllan.
Ska jag införskaffa Black Shark också? Tror dock att inlärningströskeln lär bli för hög.
ArmA2: Behöver man köpa både ArmA2 och den där add-on grejen?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X