News:

No significant change

Main Menu

Förstärkare mellan dator > hörlurar?

Started by Horizon, August 24, 2009, 21:03:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Rivern: Prata närmare mikrofonen eller prata högre. :D Nä, seriöst så tror jag det bara handlar om att flytta sliders i mjukvaran för ljudkortet eller i t.ex. TS. Annars vet jag inte...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Allt är maxat. Jag tycker det är jättedåligt. Tycker man ska kunna dra på så att det skrapar i lurarna om man så vill.

Problemet är när man kör microphoneboost är att ljudkvaliten blir sämre och att tex TS voice-activation blir superkänslig.

Horizon

Ja, det är anledningen till att jag inte kan köra annat än ptt, ni skulle höra mig flåsa hela tiden. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Finns liksom en orsak att hela riktiga världen kör med PTT... :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

Vad är det för orsak?

Att samtliga kommunikationssystem kör med microphone boost så att voice activation blir överkänslig? hmm.. Knepigt. ;D

Horizon

#21
Hmm... läser tråden en gång till (och kikar en gång till på Head Box II) och inser att alla kanske inte förstår att det handlar om en förstärkare som ska sitta mellan min dator och mina hörlurar som har 3,5mm kontakt. Kollar på framsidan/baksidan av Head Box II och ser att den varken har ingång som passar från datorn eller utgång som passar för mina hörlurar.

Hittade KC's post igen och det liknar mer något för mig... men jag förstår inte hur jag ska kunna koppla mellan moderkortet och förstärkaren. Det är ju liksom minst två ingångar på baksidan av förstärkaren och jag har bara en (grön) utgång från moderkortet (och vilken sladd drar jag mellan där?) Lägger pannan i djupa veck.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Quote from: RedRiver on November 11, 2009, 21:14:05
Vad är det för orsak?

Att samtliga kommunikationssystem kör med microphone boost så att voice activation blir överkänslig? hmm.. Knepigt. ;D

Att det blir ett jäkla flåsande och nysande i alla kommunikationskanaler annars. Och i förekommande fall lite jollrande från supporterföreningen... ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Veckans ambrosiakaka går till watar som skickade mig ett alldeles underbart ljudkort! Nu har jag ett sånt tryck i hörlurarna att öronen blöder och granngubben i våningen under bankar med käppen i taket. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names