News:

No significant change

Main Menu

Cougar 1.03

Started by Dewe, June 11, 2002, 20:27:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dewe

Ny version av Compiler och drivare. Ladda hem från http://cougar.frugalsworld.com/updates.php

/Dewe

(edit: url)

griffin

Fasen, det låter gött det där!

Vem har tröttnat på sin Cougar och kan skicka den till mig? :P

Allvarligt, hur är den? Infriar den alla förväntningar eller?
snappahead

TrakDah

Fasen, trodde någon skulle skriva ett svar...

Enklast: läs testen på SimHQ, den säger det mesta.

Min största kritik ligger i att man inte kan säga att en axel kan ge steglöst 0-100% utslagsvärde mellan två mindre värden, t ex 20-80% av rörelsen, och sedan tilldela andra funktioner på 0-20 och 80-100%.
T ex:
stopp[0] a b c [20] throttle 0-100 [80] 1 2 3 [100]stopp.

Sedan irriterar det mig att Mikrostickan inte kan polariseras med ett kommando eller funktion så man kan välja om man vill ha upp/ner eller hö/vä på en viss rörelseriktning.

/TD

SledgeHammer

Mikrostickan känns OK för mig ;)

Men det där med axlarna stör mig något så.......
Mvh  - Stefan -


griffin

Ok, jag kan läsa en recview - men era åsikter smäller högre :)

Men annars då, känns den bra i handen? Hur stor är den? Jag har Saiteks X-36 och några saker stör mig där:

- Det där oerhört meningslösa och fåniga fliplopplocket på avfyrarknappen. Det passar på lågpris stickor för 12 åringar tycker jag.

- Dåligt supportat programvara  (de la ned utvecklingen av den då de släppte USB versionen så vi med gamla versionen fick klara oss utan den om vi kör W2K. Svagt)

- Lite stor för en kille med små händer som jag. Sånt kan jag leva med men det *kändes* som den var lite feldimensionerad

- Dåliga switchknappar på throttlen. Diffusa klicklägen som snabbt nöttes ut så att det blev omöjligt att känna och få i rätt läge.

Nu är ju Saitek lite av "lågbudgets fullfeature stickor" eller vad man skall kalla det - de har mycket som de dyra stickorna men till ett lägre pris - så man får ta det lite med en nypa salt.

Detta är dock bakgrunden till min nyfikenhet. Är det värt de extra pengarna som det kostar att köpa Cougar iställef för t.ex. Saitek X36 USB? I en perfekt värld hade jag inte brytt mig om priset...
snappahead

TrakDah

'keyrå...

Tog dessa 2 bilder med min webbkamera.

Den 1a visar att jag "kortat" stickan med 6-7mm genom att dubbeltejpa fast ett radergummi längst ner på stickan.


Den andra ett avslappnat grepp på stickan. Lägg märke till att tummen hamnar mitt i 3-gruppen av hattar, så alla hattarna är på lika avstånd. Detta är viktigt anser jag.


Jag mätte min hand från handleden, och den är 19-20cm. Tummen, också mätt från handleden är 13-14. Använder "Large" handskar.

/TD

griffin

Oh yeah! Talk dirty to me ;-)

Jag är nog lite kort i rocken, men det är ok. Innovativ lösning med suddgummit där! :D
snappahead

Dewe

OT eller snarare tillbaks-till-topic:

Ganska mycket rapporter om strul med senaste hårdvaru-programvaran (förm-vär?) som kom med 1.02 och 1.03. Själv har jag råkat ut för att axlarna inte når ändlägena. Jag backade tillbaks till gamla versionen - och nu funkar det finamenag (igen).

/Dewe