News:

No significant change

Main Menu

Felmeddelanden från hårddisken!

Started by Baztid, January 30, 2010, 10:44:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_


watar

Quote from: RedRiver on January 31, 2010, 08:26:00
WD är bra diskar! :P

Tyvärr så får vi tillbaka mest WD diskar på garanti just nu i butiken. WD och Seagate. Verkar vara minst strul med Samsung för tillfället

Rivvern_

Ja Samsung verkar göra riktigt bra diskar.

Horizon

Jag har en Samsung Spinpoint F1 på 1TB och den susar på fint. Blir inte särskilt varm trots att den sitter lite trångt och sökljudet är inte heller särskilt högt. Ska bli intressant att se hur min NAS kommer att fungera. Skulle ju vara ödets ironi om hårddisken havererar efter att jag ägnat många timmar åt att sålla ut WD's alternativ som köpvärt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Har haft olika erfarenheter av WD, har i min egen en 80Gb som rasade efter ett par timmars drift vid köpet, fick en ny som bara går och går, den har gått längst av alla som kollats av SpeedFans användare med samma disk, haft den sedan 2002. Min son har nyss bytt sin WD som gick ca 6 år innan den började allokera sektorer i allt större grad, ersättaren blev också en WD, en Caviar Black 750Gb, de har ju 5 års garanti, han hade en 250Gb. Utöver det har han en annan Caviar Black en 1Tb och en extern My Book 1Tb. Den interna kopieras städigt till den externa då han fotograferar mycket.
-Brat