Author Topic: Ny mobiltelefon, men vilken?  (Read 8962 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Ny mobiltelefon, men vilken?
« Reply #8 on: January 17, 2010, 20:23:48 »
Hehe, ja det har du rätt i. Men den verkar vara i stort sett samma sak som min K810i som precis gick sönder, vilket är bra då jag inte behöver lära in så mycket nytt. Man börjar ju bli gammal, haha. :)

Men fan vad dyrt det är att köpa mobilerna utan abonnemang då. Att lägga nästan 3000 spänn på en mobil som håller 2-3 år (om ens det) känns surt. Iofs brukar man ju betala en förhöjd månadsavgift med abonnemang, men jag vet inte om jag vill binda mig... får fundera på det där.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Ny mobiltelefon, men vilken?
« Reply #9 on: January 17, 2010, 20:45:43 »
Nokia 5140i har äntligen fått en efterföljare i SE C702. Fuktskyddad, GPS, lite stöttåligare än snittet, gör allt helt OK. Spelar musik och tror nog den kör radio också om man har handsfree i. Börjar dessutom vara någorlunda billig.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Ny mobiltelefon, men vilken?
« Reply #10 on: January 17, 2010, 20:48:45 »
Ska kolla upp den, tack för tipset ft! Jag gillar fortfarande många saker med Nokia.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Re: Ny mobiltelefon, men vilken?
« Reply #11 on: January 17, 2010, 20:49:06 »
Kör HTC Touch Diamond, via jobbet. Eftersom vi utveklar mot Windows Mobile får vi telefoner med det på. Sen kan man tycka mycket om det operativet.
Skulle nog inte rekommendera den, men det finns efterföljande modeller som HTC gett ut som jag åtminstone skulle kika på. Hero är en av dem. Men eftersom du inte vill ha touch så går ju allt vad HTC är bort.

Själv har jag aldrig riktigt fastnat för SE. Men deras walkmanserie verkar ändå ganska trevlig.
snappahead

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Ny mobiltelefon, men vilken?
« Reply #12 on: January 17, 2010, 20:50:57 »
Ska se vad HTC har att erbjuda även om jag som du säger helst är utan touch screen. Förutom att skärmen blir solkig tycker jag att man navigerar långsammare i en sån telefon och sms tar ju år och dar att skriva. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Re: Ny mobiltelefon, men vilken?
« Reply #13 on: January 17, 2010, 21:55:13 »
Finns bara ett alternativ. Sluta använda mobiltelefon och skaffa en iPhone. En iPhone är ingen telefon, den är helt enkelt kort och gott en iPhone. Har man väl provat den kommer man aldig gå tillbaka.

Kom över till den mörka sidan och skåda ljuset. You can't imagine the power of the dark side. I must obey my iPhone....My precious...

Halleluja!

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Ny mobiltelefon, men vilken?
« Reply #14 on: January 17, 2010, 23:10:19 »
Jag har haft en SE W810i i över tre år. Kanontelefon. Gissar att det finns några sentida varianter av den från SE som bör vara fina. Men jag sneglar allt mer på någon form av Andriod-baserad "smartphone", t.ex. HTC Hero eller Sony Ericssons kommande X10. Får se vad det blir.

iPhone... jag har en iPod Touch vilket är ung. samma sak fast utan telefoni och GPS. iPhone ger en rätt bra användarupplevelse (tills man upptäcker att enda sättet att flytta filer är via iTunes, att telefonen inte kan multitaska, att du blir låst till Apples affärsmodell etc.), men jag stör mig allt mer på alla religiöst övertygade Apple/iPhone evangelister/talibaner som är 110% övertygade om att deras lilla pryl är BÄTTRE än skivat bröd.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Ny mobiltelefon, men vilken?
« Reply #15 on: January 17, 2010, 23:12:56 »
Haha, väl talat Luppe. Det är ungefär så jag känner med iPhone, iPod, Mac-datorer osv. Vad är det egentligen som är så bra med iPhone? Varför är den så mkt bättre på att ringa, sms'a, mms'a, kalender'a och fotografera än andra telefoner? :)

ft: har kikat lite mer på C702 och den verkar ju faktiskt riktigt passande! Är den billig är det ännu bättre.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names