News:

No significant change

Main Menu

Fail 2009

Started by Baztid, January 04, 2010, 00:23:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Haha Lupson, den är fortfarande klockren den där. Du ser ut att hoppa in i vurpan medvetet. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Baztid

Haha!
Böj knäna och vikten på DALSKIDAN!  :laugh:
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Horizon

Minns ni invigningen av OS i Lillehammer där de hade ett gäng telemarkare som kom susande och gjorde backflips, helikoptrar och andra tokerier? För jäkla importerad blev man iaf. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Quote from: Horizon on January 07, 2010, 00:43:54
Haha Lupson, den är fortfarande klockren den där. Du ser ut att hoppa in i vurpan medvetet. :D

Precis som för Phlerp var det ett fall *trumvirvel* av taskig sikt. Igenimmade goggles är ingen höjdare...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Nej, fasen... det är därför jag kör med mina "vanliga" Oakleybrillor istället för goggles. De stora tar jag bara på när det är riktigt uselt väder (läs: snöar som satanas och blåser smådjävlar). Hmm... nu blev jag så sugen på en alpresa igen. Tror dock det får dröja ett tag till då svenska fjällen passar lite bättre för lilltjejen. Vi satt och kollade på en Fjellpulkan till henne idag och hon tyckte den var fin med det stora sol-/vindskyddet. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Quote from: Horizon on January 07, 2010, 18:33:17
Nej, fasen... det är därför jag kör med mina "vanliga" Oakleybrillor istället för goggles. De stora tar jag bara på när det är riktigt uselt väder (läs: snöar som satanas och blåser smådjävlar). Hmm... nu blev jag så sugen på en alpresa igen. Tror dock det får dröja ett tag till då svenska fjällen passar lite bättre för lilltjejen. Vi satt och kollade på en Fjellpulkan till henne idag och hon tyckte den var fin med det stora sol-/vindskyddet. :)

Hehe, precis. Vi sitter själva och längtar till nästa vinter. Då blir det fjällresa och längdskidor med Theo i pulka. Det där med alpresor får nog vänta några år...

Ska tillägga angående Goggles att jag köpte ett par nya året efter resan i filmen (Val Thorens, Orelledalen om någon undrar). Dessa nya goggles (ingen speciellt dyr modell) har funkat alldeles utmärkt, t.o.m. i våras då vi var på sol&slask-resa i början av april till Badgastein. Sen blir ju iofs solbrännan som den blir...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Man får en så kallad Fantomen-bränna. :D

Jag gjorde min vinterutbildning i Bruksvallarna och jag kan verkligen rekommendera den orten till andra. Längdspåren är mycket bra och det är snösäkert. Någon mil upp i dalen ligger Ramundberget om man vill ha utförsåkning t.ex. varannan dag. Bruksvallarna passar mycket bra för barnfamiljer och jag tror det blir vår första familjefjällresa. Vi kanske ska slå våra påsar ihop, Luppe? :)

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Nu blev jag riktigt sugen. Åkte ofta "uppåt" tidigare men det har inte blivit många gånger sen jag fick barn. Det är ju inget hinder i sig, men så är det.
Kan ju börja med att se vad barnen tycker om konceptet i slalombacken vi har någon km från där jag bor. Ja, vi har slalombackar i Stockholm. Det duger till att testa i alla fall.

Val Thorens minns jag som att det var suverän åkning men svindyrt. Synd att man pajade knät tredje dagen... :/

Fast det är klart, en skidsemester med småbarn kan ju vara lite knepig med. Brorsan, hans kompis och deras familjer beslöt sig att starta en tradition med en vecka tillsammans norröver för att få "piska lite puder" och lära barnen utförsåkning. Dessvärre prickade de värsta kylan och även om det kanske inte är ett direkt hinder för vuxna så ställs det lite på sin spets med oerfarna åkare och med småbarn. Så de blev mer eller mindre inlåsta i stugan allihop. Och vad händer då:.. Ett ord: magsjuka. 2 barnfamiljer, 1 stuga, inte kunna röra sig fritt ute och sjuka inne. Tjoho. Jag misstänker att det kommer dröja några år innan de försöker igen ;)

snappahead