News:

No significant change

Main Menu

Ny PC till Vitus

Started by Vitus, December 05, 2009, 19:35:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vitus

Komplett är snabba måste jag säga.. grejerna kom idag.  :D Nu är det bara att börja. Hoppas det går bra.
Om ni inte hör av mig på ett tag så vet ni.. haha

Då kör vi .. hörs senare.

/Vitus

KeyCat

Håller tummarna för minimal strul Vitus...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Vitus

Hej igen.
Ja det var lite strul i början men nu har jag fått igång det hela och klar med bios inställningar och installerar drivisar nu.
Shit va kul.. trodde att jag skulle behöva skicka tillbaka moderkortet för att det inte fixade i5:an. Men det visade sig vara
grafikkortet som han inte klarade av att starta på.. när jag satte dit ett äldre kort så kom han igång direkt..  ;D

Härligt .. mer imorgon. 

Horizon

Jag brukar köpa grafikkort av samma tillverkare som moderkortet (just nu ASUS på båda) för att så långt som möjligt slippa denna typen av strul. Har flera gånger slitit mitt hår då mobo/gfx trilskats med mig. Sen om det är statistiskt fastställt att det verkligen är ett problem... det är en annan sak. :)

Hoppas du blir nöjd med dina nya saker Vitus. Vi kanske till och med får se dig i helikoptern igen?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW


Vitus

Ja det är väl första gången jag gör det här själv så det var kul att jag lyckades, men fick faktiskt tipset från en kompis att testa med ett annat gfx kort.. så det är väl ganska vanligt problem där. Får fixa lite lördagsgodis till kompisen för tipset  :D

Ja nu ska jag komma igång med flygandet igen och säkert även gräddvispen nu när jag förhoppningsvis inte behöver kompensera för allt lagg som jag hade med mitt förra system.

Nu ska jag fortsätta, sätta i nya kortet och lite annat, hörs senare med fler uppdateringar  :)

Vitus

Tack Tack Tack....

Tack ska ni ha alla som har varit snälla att dela med sig av sin kunskap till mig då jag behövde uppdatera burken.
Nu är den uppe och flyter på som bara den. Härligt att spela igen.
Har installerat Betan A-10C och den är så nice, ska snart lägga in Black Shark också och se hur det ser ut där.

Har bara en sak kvar att lösa och det är en liten minneskortläsare som jag inte hittar plats för på moderkortet, får forska vidare på det.