News:

No significant change

Main Menu

Tips på ett bra Headset?

Started by KeyCat, November 27, 2009, 12:48:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Bhaa, knäckte mitt headset och undrar om någon har tips på vad man skall köpa som är "hyfsat bra skit"?

/KC

>> It's all about teamwork! <<


Slammer87th

...och jag skulle definitivt inte köpa ett USB-anslutet! I övrigt beror det väldigt mycket på om man gillar slutna kåpor eller mer öppna "utanpå-örat-varianten". Bäst är givetvis om du kan testa själv innan! Satsa på ett hyfsat känt märke som Creative, Sennheiser, Koss eller Logitech men IMHO gå för ett med "vanlig" anslutning, USB suger kraft som du vill ha till FPS istället! Kör själv mycket nöjd med ett Sennheiser.

Rivvern_


Horizon

Jag satsar hellre på ett par bra hörlurar, sen hänger jag mitt headset runt nacken. Har kört så i 10 år nu. :)

Men det är klart, ljudkvaliteten i dagens lite finare headsets kanske är lite bättre än förr.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

watar

#5
Kan varmt rekommendera G35, använt mina i nån månad nu och är jättenöjd med dem.
Bra ljudkvalité på både lurar och mic, bekväma, märker inte nån prestandasänkning jämfört med Creative X-fi eller integrerade Realtek ljudkortet, dämpar nästan allt ljud utifrån. Lättillgängliga volym/mute kontroller
Ljudeffekterna är en skojig extragrej men man tröttnar fort.



watar

#6
Quote from: Horizon on November 27, 2009, 16:12:23
Jag satsar hellre på ett par bra hörlurar, sen hänger jag mitt headset runt nacken. Har kört så i 10 år nu. :)

Vi märker det, oftast hör man mer av din cockpit än sin egen i TS :P

ctrl

Jag förespråkar att man har ett dedikerat headset för spelande, ett headset helt utan ambitioner att kunna spela upp musik i bra kvalité.

Spelheadsetet skall vara av öppen design så att man kan ha på det i timmar utan att det blir för varmt eller att man känner sig instängd. En av mina favoritlurar var nått billigt "skräp" som jag hittade på clasO för under 150:- Ljudet var naturligtvis ingen höjdare men det var lätt, luftigt och satt inte åt för hårt. Ingen klagade på mitt tal så micen var bra nog.

Tyvärr satt jag på det en gång för mycket...

Control
87th Stray Dogs VFW