News:

No significant change

Main Menu

Caribou.

Started by Vitus, November 23, 2009, 23:33:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

ft: det var nog det jag försökte uttrycka, i något mer blygsamma lekmannatermer...

Men... nu skall vi se här... högre fart, mer lyftkraft. Check, det är logiskt. Men då borde flyg i planflykt luta mer tycker jag. Alltså, när de marchar... men vänta... in kommer höjd och tunnare luft, eller?
snappahead

ft

Precis! Det som spelar roll är den indikerade hastigheten och inte den faktiska, och den indikerade avtar proportionellt med densiteten på luften. Ergo är den fart som räknas inte så hög i cruise..

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=4wXeKV7dLeQ

Mitt i klippet, ungefär. Har för mig att jag sett ett annat i bättre kvalité och med bara två Jaguarer dock...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Vitus

Dom verkar kunna göra en hel del med det här planet.
Väldigt snäva svängar i låga farter.
Och sen noshjuldansen igen.

http://www.youtube.com/watch?v=0tq-wlspDb8&feature=related

Horizon

Hehe, noshjulsdansen har jag aldrig sett. Trodde inte det var möjligt utom när en Tomcat fångar wiren och studsar upp med huvudstället för att sen braka ner på noshjulet. :)

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Då har jag lärt mig nåt idag med! :)
Det där noshjulet fick vad det tålde... wow.
snappahead

griffin

Jorå...

TP55, hyrdes in ett exemplar 1961-62 på prov.
snappahead

Vitus

haha nice  hur hittade du det.

griffin

"Att flyga är att leva". Trevlig (om än gammal) bok om flygvapnet. Rekommenderas varmt! Har haft ett ex. sen 81 så det är definitivt min äldsta flygbok. Bläddrar i den då och då :)
snappahead