News:

No significant change

Main Menu

FC 2.0

Started by watar, November 17, 2009, 20:16:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

#40
Quote from: Horizon on May 09, 2010, 10:01:32
Hur funkar det med nedladdningsversion. Bränner man ut den på en/flera DVD och sedan installerar? Om man inte gör detta och datorn havererar, hur många gånger får man ladda ner spelet igen?

Du kan ladda ner filerna och installera hur många gånger som helst däremot har du 8 sk aktiveringar (och 10 av-aktiveringar). Är ju alltid bra att spara en egen säkerhetskopia av filerna på DVD/HDD/NAS...

Quote
Q: What will be the activation limits for Flaming Cliffs 2.0?

A: 8 activations and 10 deactivations. Note that just reinstalling the
game does NOT use an activation! An activation or deactivation is only
used when there is a significant hardware or OS change. Even if the user
has exhausted all of their activations and deactivations, more are provided
with proof of purchase. If in the unfortunate circumstance Eagle Dynamics
were to go out of business, our intent would be to release a final patch
to remove copy protection.

Quote
Finns spelet att köpa i handeln på DVD-skiva?

Inte ännu, se Salsams post ovan! Om du har orginal LOMAC 1.0 tillgänglig (behövs för att kunna installera FC 2) ser jag ingen direkt anledning till att vänta på DVD'n eftersom det i slutändan blir exakt samma som nedladdningversionen + patch 1.2.1.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Tack, KC! Det blir till att tanka hem från nätbutiken då.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Jahapp, då har jag också FC2. Sitter och drar in patchen just nu. Inte helt sams med navigeringen i Su-25:an än, får den inte att stega bakåt i waypoints... kanske får falla till föga och läsa manualen. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Då vart det loggat en timme i cockpit på A-10'an i FC2. Väldigt trevligt, men jag hade lite svårt att förstå mig på hur jag mappade kontrollerna för min joystick. Tog 20 minuter innan jag lyckades få fatt på gaspedalen. :)

Lyckades få A-10'an att gå i spinn. Det var spännande!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

FC2 är ju faktiskt riktigt bra! Har kört ca 8-9 uppdrag i A-10 kampanjen nu, det börjar bli svårt med SA-11 och SA-13 fräsandes runt öronen på en för jämnan. Och då har jag inte ens slagit av labels...

Gillar annars CAS uppdragen med "yellow smoke" som en FAC markerar målen med. Men som sagt, det är riktigt svårt så länge det finns SAM:s i området. Shilkas går att hantera. Körde nog samma uppdrag 5-6 gånger innan jag exakt visste var en SA-11 stod parkerad inne i en stad. Fick smyga mig på på allra lägsta höjd och plocka den med ARAK, sen var det klart enklare att härja runt. Kul att en taktikförändring funkade, innan hade jag försökt hålla stort avstånd (>5 nm) och bekämpa med AGM-65D. Svårt att identifiera målen på avstånd dock, med labels på får man typ vid ca 3 nm tror jag?

Ser framför mig att man behöver koordinera riktigt duktigt på LAN:et mellan SEAD-flighter och CAS-flighter. Kanske "fuska" lite och ge oss människo-piloter lite extra intel så vi kan bekämpa SA-enheter i förväg. Kanske går att lösa något coolt där Ka-50 kan smyga sig riktigt nära och plocka bort SAM:s?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X