News:

No significant change

Main Menu

Musiktråden

Started by Horizon, October 31, 2009, 16:19:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


F16_Filur

#305
Peppermint Flickstick, uppladdare: Fee Warner

0-Steve Took: Peppermint Flickstick HD

Mona, uppladdare: VidZone

Bo Diddley - Mona

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Såg dom på Skavlan, blev lite konstig stämning tyckte jag. Läste efteråt på någon blogg att Uma Thurman tydligen var sjuk den kvällen. Kanske är värre, vem vet. Hon såg i alla fall inte ut att må bra, och min första tanke var att hon var hög på något. Tyckte hon var fruktansvärt störig, flamsig, reserverad och skrattade åt alla sina kommentarer och skämt. Nästan som hon hade något horn i sidan till Skavlan. Han verkade för övrigt inte kunna säga något rätt enligt de tre, Uma, Slash och Margot.

Uma, Slash & Margot..... hmmm  8)

Fick tips om att han skulle spela något överjävligt solo här vid 06.20

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=S2njxAIKcPc#t=360

Horizon

Både jag och frugan tyckte att Uma var grym. Satte Skavlan (som enligt ryktet kan vara lite "maktmänniska") på plats ordentligt. Tyckte inte alls att hon betedde sig konstigt. Snarare så att hon spelade ett spel där hon för skojs skull vände hans ibland knepiga frågor mot honom själv. Märker att fler och fler artister och framför allt skådespelare blir bra på det där. Inte bara sitta som nickedockor och svara glatt på varenda fråga, hur jävla dum den än är. :)

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Så olika man kan uppfatta det. Jag tyckte hon var totalt motbjudande och full av ego när hon istället hade kunnat bjuda på sig själv som andra artister klarar av. Frågorna var inte heller konstigare än till andra, där de lyckas få en helt annan report med Skavlan. Och varför ska han sättas på plats? Hon kan förstås ha saker som hon vill dölja eller skydda, vilket man får respektera, men då finns det andra vägar. Synd man inte fick höra lite mer anekdoter från Tarantino-filmerna. Michael Madsen, David Carradine osv. även om sistnämnda inte lämnade det här livet på det bäst tänkbara sätt.
Däremot kunde han frågat Slash lite intressantare saker än det här om missbruk och sånt, så visst är han lite grund och illa förberedd ibland.

Han är inne drogfrågandet här 2010 också, men sen blir det mer intressant. John Nettles gör också bra ifrån sig.
Slash Interview@Skavlan Swedish Televison 2010-11-05

Robert Plant, en annan som bjuder på sig själv. Han har haft en del motgångar genom åren kan man milt sagt säga.
Robert Plant, Led Z. on Skavlan! october 2010

Du fÃ¥r väl bjuda hem Uma pÃ¥ middag nästa gÃ¥ng hon kommer hit, eller flyttar hit.  :)

Horizon

Scar Symmetry släppte ju nytt i vintras. Har haft mycket annat i lurarna det här året, så det var kul att återupptäcka SS nu nästan ett år efter släppet. :)

SCAR SYMMETRY - Cryonic Harvest (OFFICIAL LYRIC VIDEO)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Lite julstämning om jag fÃ¥r be!  :bom:

STORMCLOUDS - Snowclouds
STORMCLOUDS - Snowclouds.