Author Topic: TM HOTAS Warthog på G!  (Read 14619 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: TM HOTAS Warthog på G!
« Reply #16 on: October 23, 2010, 11:36:17 »
Japp en hel del pengar blir det.

För egen del har jag flugit för lite för att kunna motivera ett inköp men visst skulle man vilja ha halleffect-sensorer istället för brusiga pottar.

Iofs nice med dubbla gasreglage men jag hade önskat att trottlen var mer som på TQS/Cougarn istället för en A-10 kopia för då hade man inte varit tvungen att skaffa roder utan kunde köra roderfunktion på vänster tum-pot. Så jag gör nu på min TQS och funkar kanon, har dessutom dåligt plats för roder....

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: TM HOTAS Warthog på G!
« Reply #17 on: October 23, 2010, 13:11:25 »
Brusiga pottar, är det något i stil med när steglösa reglage hela tiden ger lite "vibrerande" värden? Som exempel har jag zoomen i FC2 på ena tum-ratten på X36:an. Problemet är bara att den nästan konstant ändrar värde lite grann vilket gör att hela bilden hoppar fram och tillbaka. Det gör inget på roder, styrspak eller gasreglage, men just zoomfunktionen är det grymt irriterande på.

Nåväl, min 370-kronors X36:a har tjänat mig väl sedan GBG-lanet 2002, den får leva ett tag till.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: TM HOTAS Warthog på G!
« Reply #18 on: October 23, 2010, 14:05:32 »
Brusiga pottar, är det något i stil med när steglösa reglage hela tiden ger lite "vibrerande" värden?

Exakt, jag har samma problem i DCS:BS just med zoomen, löste det tillsvidare att jag måste hålla ner en modifier för att justera zoom i cockpit annars var det epilepsi varning när det juckade fram o tillbaks.

Vore bra om det i alla simmar fanns en filter/tröghets alg. som i IL-2 där man kan filtrera bort (per axis) just detta fenomen med brusiga/slitna pottar. Alternativet är kanske och löda in en konding för att filtrera...

/KC
« Last Edit: October 23, 2010, 14:21:08 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Dejjvid

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 55
    • ICQ Messenger - 634639358
    • View Profile
Re: TM HOTAS Warthog på G!
« Reply #19 on: October 24, 2010, 19:10:41 »
Jag har börjat flyga betan nu. Och jag kan säga att jag är helt tokfast! Nu när man börjar få grepp på alla system och kan droppa 6 JDAM's från angels 20+ så börjar man bli glad.. :)

Så nu har jag bestämt att köpa joysticken. Men hittar ingenstans att beställa den ifrån förutom en ställe i Holland. Är det någon som har några tips på vart man kan köpa TW HOTASen?


Baztid

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
    • View Profile
Re: TM HOTAS Warthog på G!
« Reply #20 on: October 24, 2010, 19:54:48 »
http://www.simw.com/hardware/hotas-warthog.html

Beställ därifrån förr med gott resultat  :)
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: TM HOTAS Warthog på G!
« Reply #21 on: October 24, 2010, 20:22:20 »
Jag väntar tills jag kan köpa lokalt. Också varit nöjd med SimW, men bara tanken på garantiärende på alla massa kilona vårtsvin till Holland... Huuu!
« Last Edit: October 31, 2010, 20:08:20 by ft »

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus


KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: TM HOTAS Warthog på G!
« Reply #23 on: October 29, 2010, 22:12:12 »
Skall bli intressant att höra vad du tycker när du fått den... Misstänker att om man väl provat en vill/kan man inte flyga utan.

/KC

>> It's all about teamwork! <<