Datorkontrollerat reglersystem (värme/fukt) med webinfo

Started by ctrl, October 15, 2009, 21:18:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Det lutar år en Cheynei eller Bredli (Båda är Pytonormar). Om jag fastnar för det här med ormar så är det inte omöjligt att jag någon gång i framtiden skaffar mig en klassisk diamantskallerorm. De arter jag tittar på nu blir 170-250cm... där hanarna är åt det kortare hållet, jag planerar att köpa en hane.

Här finns det lite ormar som jag tittade på för 10 dagar sedan:
http://nosigctrl.blogg.se/
Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

Nice!

Har snackat lite löst om att hjälpa polaren med ett liknande reglersystem men har undrat om det inte redan finns sådana system för terrarier färdiga på marknaden? Kanske de finns men är svindyra? Har du koll?

Hur som helst, behöver du MCU prylar/USB interface för att pula själv med så har jag lite liggandes som kanske kan swappas mot nåt annat skoj...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Slammer87th

Quote from: ctrl on October 16, 2009, 20:52:32...inte omöjligt att jag någon gång i framtiden skaffar mig en klassisk diamantskallerorm.

Ge f..n i mellansteget och skaffa en riktig Viper direkt, garanterat bättre adrenalinpåslag än t.o.m. en skramlande slang  ;)

Horizon

Fy fan får kalla kårar av bilderna. Mental note om att aldrig besöka ctrl i hans hem om jag någon gång skulle åka förbi den knugliga hufvudstaden. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Quote from: KeyCat on October 16, 2009, 21:11:18
Nice!

Har snackat lite löst om att hjälpa polaren med ett liknande reglersystem men har undrat om det inte redan finns sådana system för terrarier färdiga på marknaden? Kanske de finns men är svindyra? Har du koll?

Hur som helst, behöver du MCU prylar/USB interface för att pula själv med så har jag lite liggandes som kanske kan swappas mot nåt annat skoj...

/KC



Den enkla lösningen:

http://shop.conrad.se/websale7/?shopid=conrad-swe&act=product&prod_index=198571&subref=search/fox+301/prod_198571&Ctx={ver%2F7%2Fver}{st%2F3ec%2Fst}{cmd%2F0%2Fcmd}{m%2Fwebsale%2Fm}{s%2Fconrad-swe%2Fs}{l%2F01-aa%2Fl}{type%2Fextern_search%2Ftype}{sf%2F%3Cs1%3Efox+301%3C%2Fs1%3E%3Cs5%3E1%3C%2Fs5%3E%2Fsf}{p1%2Ffcd4d391bb16b3e72e2d3ff191c74525%2Fp1}{md5%2F57e9dbb0660ea166b88c807c79d68b5e%2Fmd5}
Control
87th Stray Dogs VFW


Lupson

Lycka till med projektet Ctrl...men ormar...jag mår dåligt bara av att se bilderna du länkade till.

Ödlor är däremot coola, dom känner jag ingen skräck för alls.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

Nu tycker jag ni neggar onödigt mycket. Ormar i synnerhet, reptiler i allmänhet är fascinerande och vackra. Inga sällskapsdjur kanske, men väl något mycket intressant att ta hand om och fint att se på.
Vi har för övrigt en rysk stäppsköldpadda hemma i ett hemmabyggt terrarium. Skulle verkligen inte ha något emot en orm eller två. Men det får räcka med 240 liters akvarium, en sköldpadda och två marsvin. De sistnämda däremot, deras existensberättigande går att diskutera... :D

Tycker det var några riktigt fina ormar där. Själv är jag nästan "uppväxt" med kobror (föddes på Sri Lanka och minns tydligt ormtjusarna) - me där går nog gränsen för mig med. Men vackra är de.

snappahead

Horizon

Hehe, smaken är som ormens tunga, kluven. ;)

En får önska ctrl lycka till och jag håller tummarna för att han inte blir pytonmat. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names