News:

No significant change

Main Menu

Seven-G

Started by Justin Case, September 21, 2009, 22:56:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Subroc

seven G verkiar ju lovande, älskade graphsimÃ,´s f/a 18 hornet 3.0, och där roade jag ju mig mest med att bara flyga runt, kampanjen var ju inte nå vidare.


Justin Case

Helt legitim trådkapning där! Jag fortsätter

Jag håller lite koll på både Jet Thunder och Fighter Ops, vad gäller det sistnämnda så får jag väl hålla med någon på SimHQ även om det har kommit upp klipp från FO på Youtube.
"If you have been gone the last 5 years, you haven't missed much". Jag tror dock på båda projekten

Subroc

tycker fighter ops verkar lite fishy, ok för att man vill ha in kapital för att fullfölja projektet men att ha prenumeration på "vip" trådar i forumet som det skrivs i nån gång per år...
jet thunder kan ju bli redigt bra när det blir klart.

Horizon

Testade Seven G och vart lite irriterad till en början. Tyckte det var lite svårt att landa på hangarfartyget tills jag upptäckte att jag fått rodret mappat till gasen på joysticken. :D

Mappade om och gjorde några försök till men det är fortfarande en utmaning. Tror inte jag fått riktig koll på gaspådrag osv. Sen är det lite som att åka tvål i tvålkopp, men så kanske det är att flyga F/A-18 i verkligheten?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Justin Case

Jag hör ju personligen till en av alla oss här på forumet som aldrig har flugit ett FBW-flygplan men jag tror att Seven-G har lyckats förmedla känslan av det ganska trovärdigt!

ft

Tankar hem, kanske hinner med en jämförande studie i nästa vecka... ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Justin Case

Jag fick svar på Seven-Gs forum när jag frågade om stall under rollar, det va ganska intressant.

Quote
Justin - the hornet suffers from pitch coupling.  Essentially the more consecutive rolls done the larger the fluctuation in pitch.  The will eventually lead to a departure, which you may be able to find on youtube as a Blue Angel experienced this at low level, but managed to recover.  Multiple rolls are prohibited and not useful except for airshow routines - then the limit is usually 3 rotations.  So yes something does happen, not necessarily a stall, but that could happen too.

Horizon

Det där var intressant. Läste en intervju med en gammal Viggenpilot som pratade om att ju fortare man flög desto högre upp hamnade "rollcenter". Till slut hade man center i ögonhöjd så det kändes som kroppen rollade iväg under huvudet. Undrar om "pitch coupling" har något med detta att göra?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names