News:

No significant change

Main Menu

Seven-G

Started by Justin Case, September 21, 2009, 22:56:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Justin Case

För er som inte har snubblat över Seven-G än så kan jag citera lite från hemsidan
Quote
About this project...

As simulations are becoming ever increasingly more advanced, powerful, and dynamic, so do the technicalities within them. This can lead to many problems and difficulties, and generally lead away from what the simulation is designed to do - to accurately simulate flight as best as possible. In Seven-G, we have gone back to basics, and have only implemented what is needed to maintain accurate flight simulation of (in this case), the F/A-18 Hornet.

Quote
Key features...

    * Realistic F/A-18 flight model based on true data.
    * Fully functioning aircraft systems & clickable 6DOF cockpit.
    * Implementation of both A2G & A2A roles.
    * Environment utilizing real physics.
    * Lightweight engine rendered in DirectX 9.
    * Much more...


Jag slängde ihop några klipp som visar lite av vad spelet har att erbjuda, dock inte så djupt.
Seven-G in action

Lupson

Ser trevligt ut! Alltid intressant med riktiga "study-sims". Sen kräver nog gamern i mig lite mer än att bara kunna flyga omkring etc, men det kommer förhoppningsvis senare.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Justin Case

Så klart vi vill göra mer än att puttra runt! Men demot/betan (vad det nu är) visar att det finns potential för något bra här!

:D

Horizon

Ska bli kul att testa. Jag gillar F/A-18 och har länge sett fram mot en sim där man kan starta från och landa på hangarfartyg, samtidigt som uppdragen är både A-G och A-A. Grafiken är inte det viktigaste, som Falcon (och M1 Tank Platoon på Amiga 500 :)) fortfarande visar.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Justin Case

Haha! Jag blev länkad från SIMHQs framsida!

griffin

#5
Ha, jag såg det :)
Ser ut som en oslipad diamant med potential. Klart intressant!

Är det nån demo eller? Är det du som filmat alltså?
snappahead

Justin Case

Oslipad diamant! Kunde inte sagt det bättre själv

Det här har jag filmat från en demo som finns på http://www.seven-g.com/
Än så länge finns det inte så mycket att göra, starta, landa, skjuta lite smått men det känns faktiskt som att man flyger ett instabilt flygplan som skulle trilla ner utan sina datorer. Klart intressant trots vissa brister, som att en ihållande roll i 300kts orsakar en kraftig ökning av anfallsvinkel, jag tror inte att det ska vara så men detta är ju bara en demo.

Med tanke på vad Falcon har blivit genom sin community så blir jag lite smått entusiastisk när jag tänker på vart detta kan sluta. Det finns ju ett sug för stabila carrier ops ute bland nördarna. Jane's F/A-18 lever ju fortfarande men det är ju lite av ett pussel att få det att flyta på, om jag har förstått det hela rätt.

Lupson

<trådkapning>
Apropå hangarfartygsbaserad flygsimulation tittade jag in på "Jet Thunder":s hemsida - ni vet Falklandssimmen med Harriers, Mirage III etc. som varit under utveckling sedan 2002. Jag förväntade mig ett utdött projekt, men folket bakom den håller faktiskt fortfarande på. Senaste developer update var i augusti 2009. På ett forum skrev lead-utvecklaren att vi kan förvänta oss ett demo under 2009.

På pappret ser ju Jet Thunder grymt lovande ut.

http://www.thunder-works.com/news.htm
</trådkapning>
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X