Author Topic: EVE Online Alliance Tournament VII och lite till  (Read 2224 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
EVE Online Alliance Tournament VII och lite till
« on: September 08, 2009, 23:19:21 »
Bra film som beskriver vad EVE Online är (bland annat).

EVE Online: The Butterfly Effect

Kika gärna på filmerna som visar matcher från alliansturneringen som pågår just nu (helger, sänds i radio först och direktsändning i finalerna). "Gruppspel" just nu och finaler om några veckor. Lite annorlunda upplägg (en hel del regler för hur man får strida och vilka skepp man får använda) mot hur vanliga strider brukar se ut i spelet, men ändå kul då det är strategi och taktik på hög nivå. De som sätter upp dessa team är riktigt duktiga och det gäller att ha ett gott samarbete för att vinna en match mot en jämbördig fiende. Den som undrar mer får fråga så kanske jag eller Luppe kan svara. :)

Är själv med i två olika allianser (The R0NIN och Dead Terrorists) så jag väljer såklart deras inledande matcher. :)

The Star Fraction vs THE R0NIN
http://www.youtube.com/user/ccpgames?blend=1&ob=4#play/user/373E5E0F7D4C38F0/10/oxIWCHO2YQ8

Dead Terrorists vs Blade
http://www.youtube.com/user/ccpgames?blend=1&ob=4#play/user/2F231A89042CFA56/5/Gosrz7uMJqc
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: EVE Online Alliance Tournament VII och lite till
« Reply #1 on: September 14, 2009, 19:04:24 »
Riktigt fin match mellan Dead Terrorists och Cry Havoc igår kväll.

http://www.youtube.com/user/ccpgames?blend=1&ob=4#play/user/B8221902EBC49129/10/ZUvKgndxUAc
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: EVE Online Alliance Tournament VII och lite till
« Reply #2 on: September 14, 2009, 20:15:40 »
Ja, det var riktigt imponerande av Dead Terrorists. När DT först försökte nita Cry Havocs Guardian utan att få ner den samtidigt som CH plockade inties och rooks trodde jag CH skulle gå segrande ur det hela, men DT:s Rattlesnakes ägde ju CH:s Kronosar fullständigt samtidigt som DT:s scimipilot gjorde ett grymt jobb.

Sjukt mycket isk som sprängs i luften...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: EVE Online Alliance Tournament VII och lite till
« Reply #3 on: September 14, 2009, 22:41:05 »
Hehe, ja det är inga småsummor som går upp i rök, men är det något gubbarna i DT har så är det pengar. När jag blev tillfrågad om jag kunde köra dread så svarade jag att "visst, min alt kan, men jag har inget skepp..." och plötsligt låg det en fullt fittad Naglfar i min hangar. "Kör så det ryker" sa larf, "ingen fara om den stryker med..." :)

Jag gillade verkligen deras stup med blasters på Rattlesnake'arna. Oväntat och lite humoristiskt. Joder gjorde ett grymt bra jobb i Scimitarn och Bullet'Tooth i sin "Cavalry Drake" var också rätt kul när han susade omkring med full mwd. :)

Det roliga med DT är att det är en riktigt skön allians mest befolkad av galna/roliga engelsmän med humorn på rätta stället. Allt är tillåtet och alla har kul. Enda negativa var att man hamnade på -9.9 i ett nafs och sen ligger man där. Lite kämpigt när man inte har någon empire alt som kan handla/haula åt en. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: EVE Online Alliance Tournament VII och lite till
« Reply #4 on: September 18, 2009, 16:08:27 »
Riktigt bra match mellan Laconian Syndicate och Important Internet Spaceship League. Satt riktigt på nålar när jag såg den. Säger bara en sak: Tengu! :)

http://www.youtube.com/user/ccpgames?blend=1&ob=4#play/user/B8221902EBC49129/7/he8bc4_cbs8

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: EVE Online Alliance Tournament VII och lite till
« Reply #5 on: September 18, 2009, 17:49:37 »
Hehe, ja det är inga småsummor som går upp i rök, men är det något gubbarna i DT har så är det pengar. När jag blev tillfrågad om jag kunde köra dread så svarade jag att "visst, min alt kan, men jag har inget skepp..." och plötsligt låg det en fullt fittad Naglfar i min hangar. "Kör så det ryker" sa larf, "ingen fara om den stryker med..." :)

Jag gillade verkligen deras stup med blasters på Rattlesnake'arna. Oväntat och lite humoristiskt. Joder gjorde ett grymt bra jobb i Scimitarn och Bullet'Tooth i sin "Cavalry Drake" var också rätt kul när han susade omkring med full mwd. :)

Det roliga med DT är att det är en riktigt skön allians mest befolkad av galna/roliga engelsmän med humorn på rätta stället. Allt är tillåtet och alla har kul. Enda negativa var att man hamnade på -9.9 i ett nafs och sen ligger man där. Lite kämpigt när man inte har någon empire alt som kan handla/haula åt en. :D

Japp, 4xblasters och 4xtorps på en rattlesnake ger ju riktigt brutal dps. Synd att jag aldrig lär ha råd att köpa en...

Ja, vad var det kommentatorerna sa om Bullet'Tooths Drake - 1000 m/s med dubbla webs på? :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: EVE Online Alliance Tournament VII och lite till
« Reply #6 on: September 18, 2009, 21:46:25 »
Verkar som det gäller att överraska fienden med saker de inte är vana vid. Nackdelen är om man är lite _för_ vågad och råkar på en klassiskt stabil gank-setup. Ska bli intressant att se finalerna i helgen!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names