News:

No significant change

Main Menu

Filmtråden

Started by Horizon, August 14, 2009, 21:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Den här måste man ju se när den är klar. Garvade högt åt några av scenerna. :)

http://www.kickstarter.com/projects/kungfury/kung-fury
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Det var längesedan jag garvade högt för mig själv när jag satt och såg en film ensam med hörlurar på huvudet. Här hände det många gånger. Rekommenderas om man gillar full fart, rapp och rolig dialog och skruvad humor. :)

The World's End - International Trailer
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Olympus Has Fallen - propagandaspektakel av hög klass, men jävlar vilken actionrökare. Länge sedan jag såg något med så mycket pang pang och olika väldigt våldsamma sätt att ta död på folk. Rekommenderas för hemmakvällen när frugan är iväg med brudarna och du sitter där ensam med öl och chips. :)

Olympus Has Fallen - Official Trailer (HD)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Såg Olympus i somras, den bjuder på en del överraskningar.

Ett par andra udda filmer med swesub: Trance - konststöld, minnesförlust, riktigt bra men har ett par störande scener. The East - en av Skarsgårdsönerna i huvuddrollen, gör en bra roll som ledare för ett miljöanarkistkollektiv i usa, de blir infiltrerade av en smart tjej med fbi-bakgrund som nu jobbar för ett privat säkerhetsföretag, men givetvis får hon problem med lojaliteten.

Om man vill gå djupare i sjuka och obehagliga filmer är kanske The Cell och Drag me to hell ett par alternativ. Båda är välspelade och smarta, men har sina störande scener, känsliga tittare - beware.

Horizon

#100
The Cell var bra minns jag. Lopez gjorde en klart godkänd insats. Var det den som hade scenen med hästen som delades i många delar? En del riktigt sjuka (men bra och välgjorda) scener ja. :)

Edit: Drag me to hell hade jag ju också sett, såg jag nu. Den var okej, men inte mer? (eftersom jag minns den så dåligt)

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Det var den med hästen. Många surrealistiska scener i den. Hon träder in i hans högst verkliga drömvärld, där han härskar över ett eget imperium. I den verkliga världen tillfångatar han tjejer som han dränker sakta i ett stort kubiskt akvarium medan han filmar förloppet. Deras själar tycks sen färdas ner till fängelsehålor i hans drömvärld :)

Drag me to hell handlade om zigenarkvinnan som lade en förbannelse på en banktjänsteman, och hon försökte sen på alla möjliga ockulta sätt bli fri från den. Den potential, men kunde gjorts bättre.

Roman Polanskis The ninth gate (of the kingdom of shadows) är tusenfalt bättre. Är för övrigt hans fru som har huvdrollen där, tillsammans med Depp.

Horizon

The ninth gate såg jag för många år sedan, den var helt okej. Minns en skön scen där någon gled nedför en trappa utan att röra vid trappstegen. Det såg lagom läskigt ut. :)

1408 av Mikael Håfström var rätt läskig, när vi ändå är inne på den typen av film.

Har Paranormal Activity 2 liggade här framför mig, men har inte vågat se den. Efter att jag såg ettan hade jag mardrömmar i flera dagar, hehe...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Har sett 1408 två gånger, den är lite otrevlig.

En del filmer lämnar en obehaglig känsla efter sig som kan sitta i flera dagar. Som en förorening man måste skaka av sig. Veberödsmannen var en sådan. Annars var väl skånska mord-serien rätt bra, särskilt Bessingemordet. Yngsjömordet ska man dock se i 60-talsversionen om den går att få tag på. Minns den som mycket kusligare och mer välspelad.

Något som skrämde skiten ur mig på 80-talet var annars Omen-trilogin. Eller är det fyra?