Author Topic: Filmtråden  (Read 43716 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

watar

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 295
  • Shit happens, then you die
    • MSN Messenger - ralf@rangedahl.org
    • View Profile
Re: Filmtråden
« Reply #16 on: December 17, 2009, 09:34:17 »
Jo, lite flaggviftarvarning men mest försöker den visa att det fortfarande finns några hyggliga medmänniskor kvar på detta klot.

Jag har tyvärr börjat tvivla på den punkten i övrigt med tanke på hur kunder beter sig varje dag. Börjar bli dags för moder jord att satsa på nåt nytt släkte tycker jag.
« Last Edit: December 17, 2009, 11:19:48 by watar »

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Filmtråden
« Reply #17 on: December 22, 2009, 23:30:08 »
Såg El Orfanato ( http://www.imdb.com/title/tt0464141/ ) ikväll. Det var längesedan jag såg en film som gav mig så mycket rysningar. Mycket välgjord i det hänseendet och mycket gripande. Rekommenderas för er som gillade t.ex. The Others eller Pan's Labyrint.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Baztid

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
    • View Profile
Re: Filmtråden
« Reply #18 on: January 04, 2010, 18:12:39 »
Paranormal Activity.. o m g... den var vidrig!
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Filmtråden
« Reply #19 on: January 04, 2010, 19:46:58 »
Paranormal Activity.. o m g... den var vidrig!

Härligt! Jag ser fram mot den, har den på min "ska-se"-lista. Blir så jäkla skrämd av såna filmer, men det är samtidigt härligt för man känner att man lever. Det är samma effekt som man fick genom att köra fullt blås med motorcykeln förr. :)

Edit: Har sett Pandorum för några veckor sedan. Bra sci-fi med en hel del läskiga scener i första halvan av filmen. Klart sevärd för folk som gillar genren.
« Last Edit: January 04, 2010, 19:50:42 by Horizon »
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Filmtråden
« Reply #20 on: January 06, 2010, 11:44:57 »
Igår var jag på Bergakungen i Göteborg och såg Avatar i 3D. Det är svårt att i korta ordalag ge en bra beskrivning av filmen... vilket kanske är bra. Det enda jag kan säga är att ni MÅSTE gå och se den på bio och helst i 3D. Jag som är ett fan av James Cameron fick precis allt jag ville ha och lite till. Det är lätt en av de bättre filmerna jag sett på tio år. Trodde inte den skulle ha "så mycket av allt", men det var allt från action där man satt och duckade för missiler och granater till drama som rörde mig till tårar vid ett par tillfällen. Framför allt var den VACKER!

Sitter och funderar på om jag vill se den en gång till, men är tveksam. Ibland vill man liksom suga på den där första härliga upplevelsen en bra stund och inte förstöra den med nya intryck.

Gå och se den utan förutfattade meningar. Läs inga spoilers innan, ju mindre ni vet om storyn desto bättre är det.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mupp

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 447
    • MSN Messenger - perra.e@gmail.com
    • View Profile
Re: Filmtråden
« Reply #21 on: January 07, 2010, 22:47:18 »
Ooooh! Pax för att säga emot!

Det här:
Quote
... ju mindre ni vet om storyn desto bättre är det.

Man bör väl ha suttit hemma på kammarn och försökt undfly så mycket intryck det bara går för att kunna veta lite om den storyn. Visst är det gulligt och snyggt, mest snyggt, men satan vad den är förutsägbar. Jag visste inte ett jota om den när jag såg den, det dröjde dessutom minst 5 minuter innan jag fattade att den långa och lite tråkiga trailern jag satt och tittade på faktiskt var filmen som hade börjat, men kort sagt, mitt sinne var fritt från förutfattade meningar när jag såg den. Så fort filmen drog igång så försökte jag och frun slå vad om hur storyn skulle utspela sig, men vi trodde lika båda två, och vi hade rätt. Den är ett tekniskt underverk, eller snarare en teknisk evolution, när det gäller specialeffekter. Storyn är lövtunn.

Gå gärna och se den, men inte med dom förväntningar föregående talare vill ge er, för då blir ni nog lite besvikna.

Ledsen om jag hamnar på dödslistan nu, Horisonten, men ska sanningen fram så är det kanske där jag hör hemma ändå?

Dubble0zero

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1257
    • ICQ Messenger - 174683488
    • MSN Messenger - Dubble0zero
    • View Profile
    • Email
Re: Filmtråden
« Reply #22 on: January 07, 2010, 23:13:14 »
Jag måste säga att jag håller med mupp om att storyn var förutsägbar ifrån första början (fast jag hade sett nån trailer innan och förstått storyn redan då), men det gjorde inte så mycket, filmen var riktigt bra endå,
om man inte förväntar sig nått riktigt nyskapande och "wow" rent storymässigt så finns det inget att klaga på.
Det är en bra story, och trots att den är förutsägbar så bygger den på endel djupare konflikter än "det gamla vanliga" i en actionfilm.

Den tekniska biten är revolutionerande och riktigt välgjord.
Hela den värld som de hade byggt upp var väl genomtänkt och kändes trovärdig, flickvännen satt och hade höjdskräck halva filmen, och då kollade vi inte på den i 3D ens.

Jag ska helt klart se den igen i 3D när vi kommer ner till Linköping.
...000... =)

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Filmtråden
« Reply #23 on: January 08, 2010, 06:48:33 »
Förstör nu inte filmupplevelsen för de andra, din mupp! :D ;)
« Last Edit: January 08, 2010, 06:51:12 by Horizon »
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names