Flaming Cliffs - Starforce - Vista 32 bitars

Started by Swebeast, June 29, 2009, 12:35:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Blir tokig på FC och Vista. Får inte spelet att fungera!

Installerar Lock On (ej Gold)
Installerar Flaming Cliffs (ej Gold)
Startar spelet och Starforce känner igen skivan
------------------
Strul nedan:
------------------
Installerar patch 1.12b (finns tre versioner; Web-hämtat spel, US och UK, jag får bara "LO_Flaming_Cliffs_Patch_1.12b_EngCD_Addon&Gold-US.exe" att fungera så det måste vara den jag ska ha)
Tydligen en nyare version av Starforce som INTE känner igen min skiva, arghh!

EN gång har jag faktiskt fått 1.12b att gå igång och det var direkt efter patchning så gick spelet igång automatiskt(?), när jag sedan lämnade spelet ville Starforce lägga till ytterligare "bibliotek"...sen funkade det inte igen!?!

Backar jag tillbaka till 1.1 så fungerar det igen, go figure...
Förslag?

*Update* Har installerat på XP maskinen nu och där fungerar allt OK, trodde ett tag att jag fått en av de där trasiga Gold-skivorna..men icke, som tur är.

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_

Knepigt. Det är ju helt klart en konflikt med Vista på något sätt. Du kanske borde posta i det officiella forumet.

Swebeast

Mailade StarForce tidigare idag och fick mail -> lösningen nu!

...problemet var....*trumvirvel* Daemon Tools

..ja så enkelt kan det vara...ibland. Vet i tusan hur det kan fungera i XP men inte i Vista :D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_

Detta tycker jag är för jävligt! Varför ska man inte få ha daemon tools? Precis som att man inte skulle få ha Open office installerat när man installerar MS Office.

Eller räcker det att bara ändra någon inställning?

Horizon

Vad använder ni daemon tools till då? Jag har då aldrig behövt det... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Exempelvis för att som igår mounta min image(liggandes på USB) av installationsskivan till moderkortet på den dator som inte har någon cd/dvd.

Klart enklaste sättet att få in drivrutinerna till nätverkskortet.
Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

#6
Bra att det löste sig Swebeast då kanske vi blir en full 4:a nästa gång vi lirar LO:FC?

Att du fick in XP igen istället för Vista skall du nog bara vara glad över, du kommer ha mindre strul och (mest troligt) även se en ökning av FPS i ArmA II  ;D

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

Vem har sagt att jag har XP? Jag provade det på min andra maskin ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC