News:

No significant change

Main Menu

Skrivarproblem

Started by Brat, June 25, 2009, 12:51:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brat

Känner ni till någon lösning för att ansluta en dator med Vista till en annan dators skrivare som är utdelad, då datorn med skrivaren har XP?


-Brat

Rivvern_

Vi gör det hemma och det fungerar bra! Kan inte säga exakt hur du ska göra men det var inte krångligt. Det vanliga sättet.

Brat

#2
Alla andra datorer vare sig de har XP eller Win98 får tillgång till skrivarna, men inte de två med Vista, tror det är nåt galet i denna med XP, men att hitta problemets lösning håller på att göra mig galen. Hmm, jag har bägge skrivarna anslutna till denna med XP, attans jag fick telefon och glömde min ide som jag skulle skriva om här....
Jo, de är anslutna till orginal USB som bara är version 1.0, men jag har just installerat ett PCI-kort med USB 2.0, kanske om man skulle byta anslutningspunkt....
-Brat

Rivvern_

Jag tror det är Vista felet ligger hos. Hittar du XP datorn med Vista datorn?

Kolla så att du aktiverat fil- och skrivardelning. Ehm.. Ska funderar vidare.


Rivvern_

Är det 64 bitars Xp eller Vista?

Brat

Inte hjälpte det att byta USB port. Nej det är 32 bitars version i alla datorerna, men som du säger är det något galet i denna med XP, det går inte heller att se utdelade mappar från Vista datorerna ej heller från den andra med XP, det har gått förut, men nåt har blivit galet och nu är denna Xp rena rama Fort Knox.
-Brat

Rivvern_

Gör ett svep och stäng av brandväggarna och försök igen. Hjälper inte det så kan du slå på brandväggarna igen.

Brat

Jag har haft avinstallerat Norton Internet Security 2009 idag, det har krånglat så jag rensade med deras eget rensprogram och installerade om det, men även med detta helt avinstallerat så gick det inte. Nu har jag hittat en tänkbar sak, någon gång har jag installerat Microsoft Media Server på denna, detta gör att man kan se på filmer och höra på musik som finns på den genom Xbox 360, men denna visas som ytterligare en dator i nätverket och den har ju samma IP och namn. Nu letar jag efter någon möjlighet att antingen uppdatera det programmet eller helt enkelt avinstallera det. det måste vara en sorts kollision med datornamnen som ändras på både datorn och mediaservern i nätverket när jag byter!
-Brat