Author Topic: Ökade krav på realism  (Read 2154 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Ökade krav på realism
« on: May 31, 2009, 18:43:25 »
Just hemkommen från roll out i Västerås, efter att ha provat VFM´s metropolitan simulator så slängde jag igång fs9 med samma scenery och samma flygplan för att göra om flygningen på burken hemma. Helt plötsligt känns x45:an rätt tråkig och väldigt arkad...YOU BASTARDS! ;D

Sen inser man att man kanske inte något ess på flygning när man får lite motstånd i kontrollerna samt att man faktiskt måste leta efter reglagen.

Kan varmt rekomendera ett besök på västerås flygmuseum.

Nu dags att bada i after sun lotion ;D

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Re: Ökade krav på realism
« Reply #1 on: May 31, 2009, 19:16:42 »
Jag var funktionär under större delen av lördagen, jävlar vilket väder!
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Ökade krav på realism
« Reply #2 on: May 31, 2009, 22:16:58 »
Ja, efter ett hastigt avlysande av hälften av en kurs i grönkläder gjorde jag en rask omplanering och styrde kosan mot Västerås och var också där på lördagen. Svårslaget flygdagsväder och ett riktigt bra arrangemang med ovanligt lite kaos och missar. I princip inga, vad jag märkte.

Provade DC-10 och Link jag, det var inte fel. Tian är riktigt välgjord. Sist jag såg den så var den utan visuellt system och med den digitala tekniken bestående av ett antal VAX-rackar med halva innanmätet urrivet, så lite hade hänt sedan dess. :)

Skall se om jag kan få upp lite bilder, video och kanske framförallt ljudklipp. Stod precis där de parkerade de där underbara V-12:orna efter passen och lyssnade på avgasexplosionerna när de stängde ner. Hoppas de fastnade på ljudspåret!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Re: Ökade krav på realism
« Reply #3 on: June 01, 2009, 09:47:49 »
Ja jädrar, bättre väder än som var i helgen får man leta efter. Låg i upplåsbara poolen i trädgården och räknade flygplan från Arlanda - det var så nära flygdag jag kom.
DC-10:an skulle jag vilja testa! Det ger mersmak att sitta i en riktig cockpit...

Var det några trevliga nummer uppe i luften btw?
snappahead

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Re: Ökade krav på realism
« Reply #4 on: June 02, 2009, 19:24:50 »
bästa på uppvisningen måste jag nog säga var spitfire/mustang roten, säga vad man vill om biltemas sortiment men deras kulturminnesgärning är det inget fel på iaf  :D
hade gärna sett j35 i luften annars var jag helt nöjd.

brände foten så jävligt att den svullnade upp till dubbel storlek och jag fick åka gubbkäpp igår för att ta mig runt på jobbet, men det var det värt  ;D