Ännu en dag på jobbet

Started by griffin, May 19, 2009, 15:44:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

snappahead

Horizon

Det är inte alla som får previlegiet att åka raketstol! Jäkligt snygg bild mitt i allt elände. Tur att ingen fick sätta livet till.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Vilken bild! Skulle vara helnöjd om jag lyckats fånga en sån på film eller foto.

ft

Hoho, fick den tidningen på hotellet. Tvåsidigt om hur han hjältemodigt styrde det kanande flygplanet så att det inte for in i en passagerarkärra innan han klev ur med "katapultstolen". Artikeln undlät att nämna exakt HUR flygplanet skulle ha kontrollerats medan det kanade. Men The Sun, som de plankade artikeln från i egenskap av att den är en erkänd kvalitetspublikation, var rörande eniga med förarens kollegor om att det bör utfärdas åtminstone ett dussin tapperhetsmedaljer för hjältedådet.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Om vi bortser från orsaken till att planet damp i backen skulle jag vilja säga att piloten "bara" gjorde sitt jobb. Jämför med F-18 som damp ned i en villa i San Fransisco eller var det nu ar och dödade en familj. Haveri ovan tätort är ingen höjdare, men jag kan inte låta bli att tänka på att piloten som sköt ur sig lever men det gör inte familjen som fick hans flygplan i huvudet. Det hade inte varit nån poäng att piloten dött också, men ändå... man funderar ju.
snappahead

ft

Quote from: griffin on May 20, 2009, 08:38:01
Om vi bortser från orsaken till att planet damp i backen skulle jag vilja säga att piloten "bara" gjorde sitt jobb. Jämför med F-18 som damp ned i en villa i San Fransisco eller var det nu ar och dödade en familj. Haveri ovan tätort är ingen höjdare, men jag kan inte låta bli att tänka på att piloten som sköt ur sig lever men det gör inte familjen som fick hans flygplan i huvudet. Det hade inte varit nån poäng att piloten dött också, men ändå... man funderar ju.

Ändå skulle jag vilja säga att även den föraren bara gjorde sitt jobb. Visst, beslutet att gå till flygplatsen i tätort i s f startflygplatsen var fel vet vi nu, men i en pressad situation gör vi tabbar. Sannolikheten att göra tabbar ökar om vi inte har bra stöd av fastställda rutiner. Dessutom gjordes tabbar på många nivåer. Kärran han flög borde förmodligen inte ha flugits, och i vart fall inte utan att man på förhand hade bestämt att "skiter sig något går du tillbaka hit och landar". "Hindsight is always 20/20", som bekant, och förmodligen verkade det baserat på vad föraren och andra inblandade visste då som att de följde det kloka alternativet.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus