Hur gör man egen noseart??

Started by Jompalainen, February 14, 2002, 18:19:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jompalainen

Halloj!

Är det någon av er grabbar som vet hur man fixar egna noseartbilder i IL2? Jag har en snobbenbild som jag gärna skulle vilja pryda min kärra med, jag vet bara inte hur...



Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

radek

Jau vet.
I katalogen paintcshemes/regiments
lägger du din snobben bild efter du har gjort om den till en 64x64 256 färgers bmp.
Du kommer märka varje bmp fil har en akompanjerande fil med samma namn i den katalogen.
Den filen är bara en textfil. Ãâ€"ppna en med notepad ändra country, regiment och sÃ¥. oCh spara den med samma namn som din bmp bild.

skål

Jompalainen

#2
Jag får det inte att funka! Bilden har rätt storlek och färgdjup, men när jag går in i spelet och väljer Finland i arming-menyn finns min lilla hund inte med i regementslistan...

Har jag skrivit fel i min textfil månne? I den står följande:

country      = FI
id           = CQ
gruppeNumber = 1
short        = Jompadog
info         = Jompalainens personal emblem

Bilden har namnet Jompadog.


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

radek

Hmm,
Säker att du sparade textfilen som en fil utan ändelse?

Har du gjort det är det bara gå tillbaka och felsöka för att lokalisera felet. Testa pasta din bild över ett annat skvadrons märke tillexempel för att se om du kan få in det i spelet då.

Att det fungerar överhuvudtaget är helsäkert. En snabb kik i cache folder visar att vissa hemma gjorda skvadrons markeringar är 128x128.
Verkar som il2 kan svälja den större upplösningen.

Samma snabb kik visar också att någon har britneyspears som skvadron? "klök"

Jompalainen

#4
Hmm... när jag sparat min textfil ser den inte ut som de övriga textfilerna i katalogen, utan som ett wordpaddokument... kan det strula till det?


QuoteSamma snabb kik visar också att någon har britneyspears som skvadron? \"klök\"
LOOOL! :D

Ps. OTROLIGT snygg Swordfish på din hemsa förresten...oj oj oooj!


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Mr Jim

Då ska du snart få se hans P-40 till IL-2 ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jompalainen

He he... jag har faktiskt sett den...

Yummie yummie yummie!!! Blir prima byte för min 20mm kanon!!! ;)

Salute Radek. Imponerande arbete! :)
(psst...känner du inte den där inre maningen....schhhh... där är den......vänta... den säger......göööör eeeen Gladiaaator.....Gladiaaaator....) ;)


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Mr Jim

Hehe. Då ska du få smaka på mina 6 snabbskjutande .50 cals ksp ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com