News:

No significant change

Main Menu

SSD

Started by ctrl, March 24, 2009, 18:15:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zurgoth

Funderar på en eller två SSD när jag köper Win7, om jag köper Win7?

Vista Ultimate 64bit har funkat mycket bra för mig, stabilt som bara den. Men om Win7 tar mindre ram och med tiden bättre prestanda (drivrutiner får mogna) så är det väl inte fel att gå över.

Slammer87th

Quote from: ctrl on August 09, 2009, 17:45:11
Lade nyss en beställning på en 1.8Ã,¨ G2 80Gb... Komplett beräknar att de ska dyka upp på tisdag. Förmodligen blir det installation först nästa söndag så bara den dyker upp i veckan, är lyckan total :D

Vad blev det för fabrikat och modell?

ctrl

En Intel 80Gb G2 i 1,8tums format. Det skall räcka för XP och de viktigaste programmen. Detta skall bli den enda disken i datorn, resten ska ligga på NASen som står långt borta i garderoben.

Jag vill ha 1,8 tummaren för att senare kunna stoppa denna SSD i en tablet-netbook som jag planerar att köpa och sedan köpa nästa snabbare/billigare/större modell till speldatorn.
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Vari ligger flaskhalsarna för SSD för tillfället? Ser att det är S-ATA-anslutning, hur mkt klarar den?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Just Intels varianter kommer inte riktigt upp i Sata3.0 praktiska hastighet men andra gör det och det är en flaskhals. Sen är det random writes som är flaskhalsen men det är där Intel spöar skiten ur de flesta andra (obs att det nu finns ganska gott om SSD som spöar alla traditionella diskar även på detta område)

Den enda flaskhalsen att bry sig om just nu är priset ;)
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Har jag S-ATA 3.0 på mitt moderkort tro? Hmm... ASUS P5Q PRO, får leta lite. Och ja, priset är lite saftigt än, särskilt som jag vill köpa mig en större skärm också.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Var sätter man fast disken (2,5" storlek)? Följer det med en vagga/adapter/hållare för att fästa den i en 3,5"-plats? Läste någonstans att det fanns hållare som placerar disken vid en PCI-plats.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names