News:

No significant change

Main Menu

SSD

Started by ctrl, March 24, 2009, 18:15:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

watar

#24
Införskaffade en Intel X25-M 80GB SSD idag.
Har precis klonat min befintliga Win7 64bit installation från en 300Gb 10K rpm Velociraptor disk till den nya SSD disken.
Mätte tiden från avstängd dator till inne i windows med alla extra program autostartade (Skype, Trillian, DCS Max, TrackIR, Norton AV2009, Fraps, SetPoint, Steam, ArmA2 launcher, Windows Home Server console, Logitech LCD Manager/G-key profiler...).

Velociraptor: 1min 27sek
SSD: 30.5sek  ;D 8)

Då är det som sagt bara klonat rakt av, ingen ominstallation eller liknande.
Velociraptorn kommer från och med nu bli nedgraderat till lagringsutrymme

watar

It's not worth doing if you can't OVERdo it  ;D 8)
Samsung SSD Awesomeness

ctrl

Inte för att jag bryr mig om just uppstartstider (min spelburk har väl en genomsnittligt upptid på ca 1 vecka och min HTPC startas väl om ca var 45e dag) men det är intressant som mätare av prestanda då det rör en rätt normal mix av inläsning av både små och stora filer.

Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

För mig är uppstart verkligen intressant eftersom jag sätter på och stänger av datorn flera gånger varje dag. Finns inget som är så irriterande när man vill kolla något snabbt och datorn seeeegar igång. :)

Näst-nästa inköp (efter en större skärm) blir som sagt en SSD på 100-200 GB att ha som systemdisk.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

zurgoth

Åh!
Nu kommer det ta styggt på kontot :D j/k

ctrl

Lade nyss en beställning på en 1.8Ã,¨ G2 80Gb... Komplett beräknar att de ska dyka upp på tisdag. Förmodligen blir det installation först nästa söndag så bara den dyker upp i veckan, är lyckan total :D
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Fan, ny Audi och SSD. Du har för gott om pengar ctrl.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Audin är ju ett byte av tjänstebil och A5an är billigare för mig än Saaben :D och min flytt blev ca 7000:- billigare än beräknat så jag kan ha lite kul nu :)
Control
87th Stray Dogs VFW