Halmstad LAN 2009 - Spel Poll

Started by Salsam, March 19, 2009, 19:39:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vilka 3 "huvudspel" skall gälla under Halmstad LAN 2009

ArmA
9 (64.3%)
IL2
12 (85.7%)
Falcon
6 (42.9%)
Black Shark
3 (21.4%)
LockOn!
0 (0%)
FSX
0 (0%)
HAWX
0 (0%)
Steel Beasts 2
0 (0%)
Empire: Total War
1 (7.1%)
Spore
0 (0%)
World In Conflict
0 (0%)
Longbow 2
0 (0%)
Rainbow Six: Vegas 2
0 (0%)
A-10 Cuba!
0 (0%)
Eurofighter Typhoon
0 (0%)
NÃ¥got annat...(posta spel)
0 (0%)
Company Of Heroes
1 (7.1%)

Total Members Voted: 14

ctrl

Hur ser det egentligen ut med LAN deltagandet, jag tycker mig läsa från i princip alla externa att de "bara" dyker upp en dag eller två...  Med erfarenhet från tidigare LAN betvivlar jag att vi ens kommer att kunna bli 8 samtidiga i nått spel under någon del av helgen ?!?!

Jag hoppas någon kan påvisa att jag har fel!
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Det känns som om många sviker denna gång. Jag ser dock inget problem i detta egentligen. Det är klart det är roligare om det är mer uppstyrt och om man är några fler. Det är jobbigt när vissa bara kan vissa dagar. Fredag till söndag borde de flesta på plats. Torsdag och måndag är ju mer eller mindre slaskdagar.

Men även fast det blir ett litet lan så tycker jag att det ska bli kul att komma ner och träffa er andra och vi får väl då diskutera vad vi ska göra. Jag har erbjudit mig att fixa tekniska prylar men det behövdes inte. Jag har tyvärr inte tid att vara ansvarig för något spel då jag precis har köpt hus som måste fixas med och flyttas till.

Är det inte någon är som lirar ArmA längre? Det måste ju finnas någon mod som är "must have". 6th sence och vad heter den andra... XAM ja just det! Dessa kanske?

IL2 är väl inget konstigt.

Falcon Allied Force ska väl vara uppdaterat till max.

Horizon

Jag skulle inte kalla det för att svika, det låter så negativt. Vad det handlar om är ju det gamla vanliga att man kanske inte vill lägga hela sin ledighet på datorspel, så är det iaf för mig. Det ska finnas lite tid för familjen och kompisar också innan det är åter till vardagen med jobb, sova, äta, välling. :) Tycker att det är kul att vi iaf fått ihop så pass många som vi är, sen är det såklart trist att vi saknar några av de gamla rävarna.

Vad gäller spelen så är IL-2 det enda jag flugit aktivt de senaste två åren (men jag kan inget om att göra uppdrag osv). Visst kan jag få kärran att lyfta i F4, men jag minns inte hur man gjorde uppdrag och jag har tyvärr inte tid att sätta mig in i det heller. ArmA har jag i stort sett aldrig spelat men jag hoppas att det är ungefär som Flashpoint där man trallade på och ropade "kontakt höger!" och brassade på med allt bly man hade. :)

Jag är nog en riktig "end user" i förfinad form.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Jag har inte bestämt mig till 100% men kommer jag så blir det nog lördag fm - söndag kväll för min del...
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

Heh, fan, skiter i om vi blir få eller många. Ser tokmycket fram mot lite NoSiG-hängande i vilket fall!

Och jag dyker upp första lediga förmiddagen och avvecklar mig framåt lunchtid sista dagen. Så vet ni när ni behöver hålla er undan om ni inte uppskattar Göteborgshumor levererad på Västerbottniska. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

#29
Vilka versioner av IL-2, respektive ArmA och Falcon gäller?

ArmA. Ser ut som man skall patcha 1.04->1.05->1.08-1.14. Har inga moddar installerade.

IL2: Här har jag 4.08m tror jag bestämt. Finns 4.09m nu va?

F4AF: Här hade jag 1.0.7.62525, men patchar nu till 1.0.13

Edit: Håller med ft och Horizon. En sån här långhelg är det många saker som behöver klämmas in. Jag ser väldigt mycket fram emot att träffa er alla och spela spel, äta onyttigt och umgås i största allmänhet. Och man kan ju ha riktigt kul i alla dessa spelen om man kör Coop-uppdrag mot AI, däremot blir ofta force-on-force betydligt kinkigare att genomföra om man är få. Personligen föredrar jag nog ändå coop:andet.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Salsam

Spel ansvariga:

IL2 - Doc
ArmA - ?
Falcon - ?

(Jag vill undvika ansvarig ArmA, då jag är ansvarig för LANet i stort, men rekommenderar helt enkelt en bra Warfare karta och ACE modden för vapen och effekter - snabbt och enkelt att installera.)

Rivvern_