News:

No significant change

Main Menu

PS011/A simulator

Started by Phlerp, March 18, 2009, 16:03:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Som de flesta här känner till så jobbar jag med mjukvaran till NovelAirs simulatorer, och som de flesta här vet så jobbar vi just nu med en J35-simulator. Vi har kommit en bra bit på radarsimuleringen som ni kan se i följande film:
http://www.youtube.com/watch?v=Y1kLMFCw2n0#noexternalembed&hl=en&fs=1

Rivvern

Men lägg ner!!


Så kan man ju faktiskt inte göra! Jag tror ni bluffar. För bra för att vara sant. Trickfilmat kanske?
Jag tror det först när jag ser det.... Ni kanske kan ta med den till Halmstadslanet och bevisa det!


Seriöst. Jag är riktigt imponerad!

Phlerp

Tyvärr kommer jag inte vara med på lanet eftersom jag är i Stockholm den helgen. Hade sett fram emot att få vara med i år med tanke på att jag missade det förra gången. Men jag råder inte över omständigheterna. Och tyvärr kan simulatorn inte komma ner heller eftersom den för tillfället inte är mobil. Lyft till vagn sker eventuellt i slutet av sommaren. Men ni är alltid välkommna att komma upp till Gävle för att testa.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Otroligt häftigt. Ruskigt imponerande. Är det en konventionell bildskärm bakom radarscopet eller är det ett så att säga "riktigt" oscilloskop eller vad man nu kallar originalgrejerna?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Nauwa

Eftersom det är jag som tämjer hårdvaran så går jag in och svarar.

Vi har övergett gamla CRT lösningar. Inne i radarskopet sitter en liten digital projektor i storleksklass som en mobiltelefon. Den bakprojicerar bilden på en mylarskiva som är monterad där originalbildröret satt. Även Viggens radar har blivit uppgraderad med en lika projektor nu.