Men of War - Tredje gången gillt?

Started by KeyCat, February 28, 2009, 09:13:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

#8
Måste slå ytterligare ett slag för detta strategi spel! Klart roliga MP slag om man kör 4 vs 4 eller fler! Multiplayer funkar numera bra (om de som ansluter har maskiner/lina som klarar av det!) jämfört med tidigare FoW som var ett skämt i MP.

Dessutom jobbas det på en hel del intressanta moddar med betydligt större kartor och längre engagement range mm... Nedan är en bild från kommande SoE2...



Quote
In our modification you will find realistic ranges on a scale of 1:4. This come along with a bunch of new maps with a size of more then of 2 square kilometres and greater...
You will find company warfare on our modification by comparison to squad based in MoW retail.

Realism is our first priority.

Finns numera att köpa (som nedladdnings version) för 200:- och kan rekommenderas om man gillar strategi men hatar att bygga baser alá CoH (man kan "bygga" till viss del i MoW men då gäller det AP/AT minfält, stridsvagnshinder, taggtrådshinder, sandsäckar o inte baser).

http://spelbutiken.telia.se/product/lp15195/men-of-war/

Misstänker att det kommer att bli en del MoW mellan ArmA 2/Il-2 i höst/vinter så hojta om ni vill lira, skulle vara skoj med ett "4 manna NOSIG team" och lira mot annat folk med TS! Doc och jag är redan på men behöver definitivt läsa på/träna mer om vi skall ha chans, finns de som är grymt duktiga on-line!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Subroc

Gillar spelets tanke och otroligt välgjort att man kan skjuta allt i småbitar dock störde jag ut mig på att man inte kunde skjuta längre än ~30m med gevär och ~200m med kanon.

KeyCat

Quote from: Subroc on September 26, 2009, 10:52:25
Gillar spelets tanke och otroligt välgjort att man kan skjuta allt i småbitar dock störde jag ut mig på att man inte kunde skjuta längre än ~30m med gevär och ~200m med kanon.

Förstår vad du menar Subroc och det beror mest troligt på att de valt att göra ganska små kartor default. Å andra sidan så är det ju lika för alla när man lirar men det tar ett tag att "vänja" sig. Kommer inte ihåg hur det var är i CoH men misstänker att det är samma där?

Ovanstående är en sak jag hoppas kommer att förbättras i SoE2.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<