News:

No significant change

Main Menu

Multi monitors

Started by Swebeast, February 15, 2009, 15:35:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Någon som har fått detta att fungera?

Jag vill köra "Dualview" för att kunna behålla 1920x1200 på min huvudskärm och 1600x1200 på min sidoskärm...och då blir det problem eftersom alla trådar jag har läst vill att man skall använda "Horizontal Span" vilket medför lägre generell upplösning ???

Tanken är att ha "camera" på huvudskärmen och "shkval+ABRIS" på högra sidoskärmen

*Edit* Jag har nu provat med "Horizontal Span" och lyckats få som jag ville...MEN....endast upp till 3200x1200 eftersom min sidoskärm ej är widescreen och inte heller klarar mer än 1600x1200 :-\

Så här ser det ut nu.

Ja, sidoskärmen ska närmare huvudskärmen sedan...testar bara nu  ;D

Fortsättning följer....

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Swebeast

Så! Har äntligen fått allting att fungera; har nu Center på min Samsung 24" och Shkval på min Dell 20" (ABRIS tycker jag är onödigt).

Tyvärr får jag inte DualView att fungera vilket medför att jag maximalt kan få 1600x1200. Jag får testa och se fördelar/nackdelar framöver.....

Så här blev det

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

Najs! Påverkar det din framerate något och köra så?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

Har nu lyckats få igång spelet med Dual View och kan köra olika upplösningar på skärmarna.

De två filer som moddas är:

Options.lua (C:\Program\Eagle Dynamics\Ka-50\BlackShark\data\scripts)
xxxxx.lua (C:\Program\Eagle Dynamics\Ka-50\Config\MonitorSetup) - jag har gjort en egen .lua, dock måste Center, Shkval och ABRIS finnas med.

OBS! När ni editerar .lua MÅSTE ni använda Notepad++, det fungerar inte med Windows egna.

Ett mycket bra verktyg när man ska beräkna skärmstorlekar är detta

Ändringar i min "options.lua" är (med vissa borttagningar) med 1st 1920x1200 skärm och 1st 1600x1200 skärm:
        ["fullScreen"] = false,
        ["aspect"] = 4,26667,
        ["height"] = 1200,
        ["resolution"] = "1920x1200",
        ["width"] = 5120,

Man kan/får inte köra fullscreen. Låt "avi" inställningarna vara standard (640x480)

Min "monitor".lua ser ut på följande sätt:
   
Center =
     x = 1600;
     y = 0;
     width = 1920;
     height = 1200;
     viewDx = 0;
     viewDy = 0;
     aspect = 16/10;
Shkval =
     x = 3520;
     y = 300;
     width = 800;
     height = 600;
ABRIS =
     x = 4320;
     y = 0;
     width = 800;
     height = 1200;

Då får jag Cockpit på 1920x1600 Center skärm och Shkval+ABRIS på 1600x1200 höger skärm

Jag kör "nHancer" och det programmet är perfekt för FSX och Black Shark (säkert med flera också :D) då man kan detaljstyra inställningar för enskilda spel.

Tyvärr så blir grafiken i cockpit i dual monitor-läge väldigt "taggiga" - har inte listat ut om det är nHancer eller inställningarna i .lua filerna som gör det...felsöker vidare :)

Quote from: KeyCat on February 15, 2009, 20:30:56
Najs! Påverkar det din framerate något och köra så?
/KC
I dual monitor-läge försvinner en del av ovankanten på bilden...givetvis där fps countern är så jag kan inte se bättre/sämre, men som tidigare sagt ser jag att det hackar mer i dual monitor-läge så svaret, tills vidare, är JA det blir en dipp :(

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Swebeast

Hmmm..lite moment 22 här >:(

För att få multi-monitor att fungera måste jag ha Fullscreen av...då förlorar jag en massa fps -> från 60 fps till 20-30 fps och en massa oförklarliga lagg. Jobbar vidare....

Har börjat jobba på en mer fulländad sidoskärm med följande info


eller kanske detta


hela tråden hittar ni här

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern

De börjar hitta på mer avancerade saker... Att du inte kan köra fullskärm beror väl på Vista?

Swebeast

Quote from: Rivvern on February 18, 2009, 15:54:50
De börjar hitta på mer avancerade saker... Att du inte kan köra fullskärm beror väl på Vista?

Har inte Vista...

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

ft

Oooooh, man kan mippla upp annat på sidoskärmar?! Nice!

Just lyckats få upp Shkval och ABRIS på en extraskärm och var nöjd med det, men nu måste här ju hackas mer! Jag ville inte lägga extraskärmen till höger om huvudskärmen i Windoze, som den guide jag hittade hade gjort, så det blev en del omräknande innan jag fick allt att hamna där det skulle. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus