Vad som händer i mitt liv...

Started by Dubble0zero, February 15, 2009, 00:40:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

Ja, inte för att det blev som planerat, men nu sitter jag endå på ett hostel i Auckland. ska väl ut och göra stan snart när jag har fått kontakt med några svenskar som jag hittade i gaten i london.

Flyget jag skulle med hade nått prolem med motorn, så jag kom alldrig till malaysia, det vart ombokning till en A320 till heathrow, och sen en B747 till Aukland med mellanlandning i honkong.
Men men, jag kom hit till NZ tidigare än planerat, och jag hade inget speciellt att se i malaysia endÃ¥, sÃ¥ det blir en bra naturlig start pÃ¥ en resa som gÃ¥r ut pÃ¥ att inte planera sÃ¥ mycket...  :)
...000... =)

granQ

tips från en med 4 backpacker resor i asien, mexico, mellanöstern... ge fan i svenskar.

Du kommer se dom på jobbet, på stan och allt annat när du kommer hem, ta chansen att se och möta andra..

lovar du kommer ha grymt kul och bygga upp din engelska, vet inte vilken nivå den ligger på men den will probably skyrocket ;)

ha det så gött, så synes vi hemma.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Dubble0zero

Haha, jag förstår vad du menar... =)

Min engelska är väl ok, en av flygvärdarna på planet trodde att jag faktiskt kom ifrån NZ när jag bara hade beställt några gånger. när jag berättade att jag kom ifrån sverige så vart han förvånad.

jag har inte bara träffar svenskar här nere, alla här är riktigt trevliga, mycket tyskar  och engelsmänn, men även mycket folk ifrÃ¥n argentina.
Det är en riktigt skön stämmning här, verkligen layed back och ostressande. det är helt omöjligt att inte ha det bra här. =)

Nu måste jag dock se till att hitta ett jobb så att jag kan köpa en hoj, sen får vi se vad som händer. =)
...000... =)

Horizon

Quote from: Dubble0zero on February 24, 2009, 00:39:10
Nu måste jag dock se till att hitta ett jobb så att jag kan köpa en hoj, sen får vi se vad som händer. =)

Det där gillar jag! Skulle aldrig våga åka på en sån resa själv (eller ja, kanske då) där man åker utan färdig planering och ställe att bo på. Antar att jag är ganska hemmakär... eller feg. :) Men jag beundrar de som vågar sticka iväg utan en massa sociala skyddsnät omkring sig. "Hitta ett jobb och köpa en hoj, sen får vi se...", det gillar jag. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

snappahead

Dubble0zero

 :)
tack!
Det ar inte sa farligt faktiskt, fast det var lite pirrigt nar jag kom hit forst, men man vanjer sig ganska bra. det mesta ar valldigt ordnat har, sa man kan inte gora sa mycket fel om man bara ser till att ta tag i saker (och man behover knappt det ens).

Jag har just varit pa en liten roadtripp med minibuss uppe i norr.
Det var inte planerat alls, pa en dag gick planen ifran en ide att hyra bil tillsammans med en tysk kille, till att vi bada hangde med ett gang tjejjer som hade hyrt minibuss redan.
Det ar kul nar man kan vara lite spontan.. ;D

Nu har jag dock fixat ett jobb en bit norrut, sa om 2 dagar blir det fruktplockning for att fa lite pengar. Sen maste jag ha en hoj, de vagarna vi har kort nu har varit helt underbara hojvagar.
Jag har t.o.m. nastan borjat sukta efter HDs nar de glider forbi... sa det handlar om psykiskt halsa snart. :P

Nu ska jag se till att ladda upp lite bilder innan jag blir utloggad.
...000... =)

Horizon

Frukplockarn ska du få heta framöver! :)

Lycka till, ta det lugnt på vägarna bara. Det är inte säkert att invånarna är lika "fina" på att framföra sina fordon. (gäller även här i svedala, jag tror inte nz är som grekland och deras olycksstatistik...) ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

#15
Joda, jag ska ta det lungt pa vagarna som alltid...
Faktum ar att det nastan verkar vara sakrare har nere an hemma i sverige. Visserligen sa kor folk ratt fort, och det ar mycket hogra hastighetsbegransningar, men det verkar enda som om att folk har koll pa vad de gor. Jag har inte sett en enda olycka nu med 4 dagar pa vagarna.
Edit: Det var visst en lögn, jag glömde attt vi passerade en på vägen, men det var en gammal tant.

Men det ar klart, det kan ju ha natt att gora med att man  maste vara lite allert och halla utkik efter far, oversvamningar, broar med en fil, eller helt enkellt kurvorna.

Jag kom pa att jag har inte skrivit vart jag laggar upp bilder, det kommer upp nagra pa www.resdagboken.se sok pa Dubble0zero sa hittar ni mig. Endel bilder kommer upp pa facebook ocksa.
...000... =)