Vad som händer i mitt liv...

Started by Dubble0zero, February 15, 2009, 00:40:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

Dethär är lite pinsamt att erkänna, men jag verkar ha fel angÃ¥ende säkerheten pÃ¥ vägarna här... 
Jag krockade nämligen med en husbil den 3e april, så nu är det slut på det roliga här för ett tag.

TvÃ¥ brutna armar, en bruten fot och en amputerad fot blev resultatet, sÃ¥ nu ska jag hem till sverige igen pÃ¥ onsdag,  efter det sÃ¥ väntar lite läkande, hitta en bra protes, och att lära mig gÃ¥ igen.
Sen mÃ¥ste  jag ju bygga om hojjen lite sÃ¥ att jag kan växla utan att använda foten ocksÃ¥.
Men först ska jag lära mig att gÃ¥ med nÃ¥n form av kryckor sÃ¥ att jag kan gÃ¥ pÃ¥ toa själv och sÃ¥, det är lite irriterande att vara sÃ¥ beronde av andra hela tiden, men men det är pÃ¥ bättringsvägen.  :)
...000... =)

ft

Åh fy fan! Men vad glad jag ändå är att du kan skriva ett inlägg om det.

Fan, nollan, flyg nu inte på något på vägen hem i alla fall så får vi ses när du är på hemmaplan igen! Vart i landet åker du hem till? Västerås?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Slammer87th

Quote from: ft on April 18, 2009, 09:06:46
Åh fy fan! Men vad glad jag ändå är att du kan skriva ett inlägg om det.
Ft fångade väldigt bra min första reaktion i sin mening ovan!

Jag brukar ibland skoja med polare som skall iväg pÃ¥ kul och häftiga äventyr med att citera en gammal amerikansk brandchef frÃ¥n Phoenix Arizona med "DonÃ,´t let things get so excited you donÃ,´t survive" uppenbarligen mÃ¥ste du ha vart riktigt nära  :-\ Gott att se att du trots omständigheterna redan är helt fokuserad pÃ¥ träning och rehab för det finns bara ett alternativ och en väg - framÃ¥t! Det kommer givetvis att bli bÃ¥de tufft och ont men jag är övertygad om att du fixar det pÃ¥ ett bra sätt!

Håll kontakten, du vet var vi finns, och kriga nu på med rehaben dubbelnollan!

KeyCat

Aj aj, mycket tråkigt höra du råkat ut för en olycka på din resa DZ!

Troligtvis lättare sagt än gjort men försök hålla humöret uppe, umgås med din familj/vänner när du kommer hem och som Slammer sa - du vet var vi alla finns...

Krya på dig!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

LAN i VästerÃ¥s snart?  8)

Krya på dig och se till att säga till när du kan följa med upp och flyga!
Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

Oj!
Krya på dig och lycka till med hemresan!

/Jens
snappahead

Dubble0zero

Tack för alla lyckönskningar!
Hummöret är inte så dåligt faktiskt, jag är känd bland sjukhuspersonalen för att vara ovanligt glad. När jag sen valde gult, och grönt gips på armarna, samt rosa gips på benet så är det inte många som har missat att jag existerar. =)

Hemresan blir med helikopter ifrÃ¥n wangarei till auckland, sen hoppas jag pÃ¥ första klass i planet, det enda negativa med det är att jag inte fÃ¥r dricka nÃ¥n alkohol p.g.a. medicinerna, men men, man kan  inte fÃ¥ allt bara för att man har gjort sig illa.

Angående västerås så flyttade jag därifrån när jag stack iväg, så troligtvis blir det eskilstuna, men jag vet egentligen inte alls vart jag hamnar. Jag är däremot med på LAN i Västerås när som hellst efter att jag får komma iväg lite ifrån sjukhuset, och jag har en känsla av att det kommer att bli endel spelande nu när jag är lite begränsad p.g.a. benet, jag måste bara kunna börja använda vänsterarmen också, sen blir det ArmA. =)
...000... =)

ft

Javafan, E-tuna är närmare härifrån än V-ås. :)

Snygga gips, hörru! Det är ett strikt krav att inga foton på eländet någonsin belamrar forumet - caprix... caprisch... eeeh... uppfattat? :D

Ibland är det oundvikligt att deppa men i allmänhet är det kontraproduktivt, så he e ba å åk. Hur är armbrotten, snälla eller tilltrasslade? Jag antar att du läst LAN-tråden, så det är inte otänkbart att t o m jag kan vara med på lite ArmA här framöver!

F ö så vet du att du måste skaffa två hojar om du nu skall köra BMW med handväxel. En sommarhoj och så...



Iofs så körde väl polisnuten R90. Här har någon mäckat på ett par Husqvarnaskidor på Dakaren... men jag hittade inga bilder på "de riktiga".

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus