Author Topic: - Månadens återfall -  (Read 2126 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
- Månadens återfall -
« on: February 11, 2009, 11:34:09 »
Har ni någonsin plötsligt saknat ett gammalt spel eller bara av en slump dammat av spelhyllan tänkt "det där spelet var länge sedan man körde"?
Bara för nostalgin eller kanske för att se hur många fps man kan få upp spelet i nuförtiden. Många spel har ju faktiskt fått MODs och ADDONs på senare tid som gör att det är nästan nya spel igen helt plötsligt.

I alla fall har det hänt mig ett antal gånger, så jag tänkte starta upp en tråd om det här så vi kan dela med oss av våra återfall (och ev. mod/addons som kommit på senare).

Det kanske bara är jag som sysslar med sånt...   :P

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: - Månadens återfall -
« Reply #1 on: February 11, 2009, 11:44:26 »
Just nu sitter jag iaf med Silent Hunter 3 och tillägget GWX 3.0 (Gray Wolf Expantion v3.0).
Man är ju inte ubåts kapten om inte man är tysk  ;D SH4 är kanske snyggare men saknar definitivt samma WW2 känsla av att röja på haven.

Med GWX addonen blir SH3 faktiskt mycket roligare och mer realistiskt. GWX innehåller ett antal addons från olika personer, instoppat i ett, OCH super lätt att installera med .exe fil.

Du får bl a; 16 km sikt, lite grafik fixar/upplösnings fixar, realistiska radio meddelande, ROE från krigsstart, massor av nya fartygs typer, bättre ljud, wolfpacks där flera ubåtar sammarbetar mot konvojer, större konvojer, fler hamnar, mer båt trafik nära land, tweakade ubåtsflyg, kampanjer i Medelhavet och Indiska oceanen m m.

Helt klart att rekommendera!

Swebeast

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 605
    • ICQ Messenger - 907636
    • View Profile
    • Email
Re: - Månadens återfall -
« Reply #2 on: February 11, 2009, 12:42:09 »
Lägger in ikväll.....

Multiplayer någon?  :)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: - Månadens återfall -
« Reply #3 on: February 11, 2009, 13:51:05 »
Nä, SH3 stannar i lådan efter senaste ominstallationen. Min DVD-brännare är sig inte lik sen jag installerade det första gången. Sorry gubbar. :(

Däremot kan jag tänka mig lite IL-2 co-op eller dogfights den närmaste tiden.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 126
    • View Profile
Re: - Månadens återfall -
« Reply #4 on: February 11, 2009, 15:52:19 »
Samma som Salsam. SH3 installerades igår.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: - Månadens återfall -
« Reply #5 on: February 11, 2009, 18:27:25 »
SH3 borde man ju egentligen lägga in igen, men jag vet ju samtidigt vad StarForce ställde till med förra gången...

Nä. Jag har precis avnjutit Fallout 3 (grymt spel!) och har precis börjat lira Mass Effect. Sen ska man ju hinna med att lira Eve också.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: - Månadens återfall -
« Reply #6 on: February 11, 2009, 18:51:25 »
jag tog faktiskt hem en ful version av SH3 så jag kunde installera det utan SF... sedan var det bara att patcha upp och lira med skivan  ;)