Author Topic: Rise of Flight  (Read 9197 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Rise of Flight
« Reply #32 on: June 14, 2009, 18:13:13 »
Humm? Jag läser på SimHQ men har inte sett något. Har du en direktlänk?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Control
87th Stray Dogs VFW


ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Re: Rise of Flight
« Reply #34 on: July 02, 2009, 19:00:26 »
I oklar version finns liret nu i en "nätbutik" ;) nära dig... Vi får se om jag testar.
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Rise of Flight
« Reply #35 on: July 02, 2009, 19:21:32 »
FedEx försöker ivrigt lämna över min kopia, men med tanke på att jag är i Luxemburg går det inte så bra för dem. Jag har försökt arrangera så att jag kan hämta det i helgen - vi får se hur det blir med det.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Swebeast

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 605
    • ICQ Messenger - 907636
    • View Profile
    • Email
Re: Rise of Flight
« Reply #36 on: September 29, 2009, 16:28:51 »
Kan man få ett utlåtande?...snubblade över spelet på Game i Löddeköpinge men...köpte inte det då min spellust just nu har nått bottennotering.

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Swebeast

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 605
    • ICQ Messenger - 907636
    • View Profile
    • Email
Re: Rise of Flight
« Reply #37 on: October 06, 2009, 16:32:14 »
BUMP....

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Re: Rise of Flight
« Reply #38 on: October 06, 2009, 21:06:14 »
totalvägrar pga. DRM... så ingen ny info från mig
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Rise of Flight
« Reply #39 on: October 06, 2009, 21:29:24 »
Bästa flygkänslan för propellermaskiner någonsin på dator. Vansinnigt vackert landskap, moln o s v. Bland det närmaste riktig flygning jag kommit på PC. Underbar känsla när hjulen studsar över gräset och man sedan lyfter. Kul som fan att köra toklandningstävling ner på torg och annat, med vilda vingglidningar.

Flygplanen är ruskigt snyggt modellerade, och vapensimuleringen tycks vara väldigt detaljerad med saker som att man får större spridning och lägre V0 när sprutorna börjar överhettas.

Det var den bra biten. De har en del att jobba med för att göra det här komplett.

Den vackra världen är fortfarande väldigt, väldigt tom. Man flyger omkring och tittar på statiska objekt, minus lite pliktskyldigt luftvärn och artilleri (från osynliga kanoner) över fronten. Singleplayeruppdragen är scriptade och förutsägbara, inte minst eftersom man får se ikonerna för all fiendekontakt redan vid briefingen. Stor blaffa med "enemy recon flight" över hemmabasen och försök bli förvånad när det kommer ett (trumvirvel) fientligt spaningsföretag farande precis när du närmar dig din bas...

Online har jag inte provat på så mycket, det är väl varierande rapporter om hur bra det fungerar. Det är många som vill ha Air Quake a'la sena Il-2, med tvåtusen mer eller mindre likadana flygplan, instant respawn och en aldrig upphörande jättefurball mellan två baser tre minuters flygväg från varandra. De är grymt besvikna... men jag hör också att de kör lite mer verklighetsbaserade servrar som tycks attrahera folk.

http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/forums/113/1/Rise_of_Flight_The_First_Great.html

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus