News:

No significant change

Main Menu

SP3 server igång

Started by Fluff, June 05, 2002, 00:45:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fluff

Vi har startat en sp3-server på ip: 130.241.143.118

Så om någon känner för att köra så är det bara att hoppa in. Har ställt servern tid på stop så att kampanjen inte skall "skena iväg" när det inte är någon inne.


/Fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

KeyCat

Coolt! Hinner inte testa den just nu men det kommer...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Maverix

Kör ni med "NOSIG_SP3.exe" Fluff?

Maverix
;)

KeyCat

#3
Fluff: Kunde inte bärga mig så jag gjorde en snabbvisit och flög ett HAVCAP på din server under "lunchen". Verka funka bra men nu var det ju bara jag och servern förståss :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Fluff

Kul att se att någon varit inne så att servern får jobba lite...

Självklart kör vi med sp3_nosig :D. Vilka patchar/inställningar är viktigast för en dedicated server? Skall man använda host-manages_all_objects (heter inte så men jag hoppas ni förstår vilken jag menar)? Det varnas ju rätt friskt för den i patchförklaringen så jag vågade inte prova.

Har inte provat så mycket själv men tycker att det mesta verkar funka kalasbra. Dock höll min kompis (phlerp) på att bli vansinnig på ATC:n igår då den envisades med att be honom stiga till 2000ft trots att han låg på 3000ft :). Annars verkar det nästan buggfritt (än så länge) frånsätt vissa skönhetsfel i UI:t och då särskilt i tactical reference delen. ( man kan få en fin CTD om man vill titta på J22 Orao)

/Fluff  
Odi profanum vulgus, et arceo

Maverix

Att köra "dedicerad" server kan ställa till med STORA problem när man "launchar" flighten, det som offtast händer vid när man "launchar" sin flight är att man "spolar" förbi takeoff tiden och alla uppdateringar hinner inte skickas till klienten.

Jag envisades själv länge med att flyga "dedicerat" men har insett bättre nu. En annan sak man bör tänka på är att "dedicated server" är en "experiment" switch som de "riktiga" Falcon4 utvecklarna använde sig av inär Falcon utvecklades.

Det bästa är att låta servern ticka på en bas som man själv inte kommer flyga ifrån, AWACS eller något liknande "KADENA AIR BASE" lämpar sig bäst för servern. Det tråkiga med detta sätt är att man får vänta i "realtid" på sin flight.

Maverix;)



Horizon

Jag kommer! Måste bara se lite på fotboll först. Hörde att USA skrällde mot Portugal idag. Skall bli intressant att se.

Ikväll tar jag mig ett uppdrag på din server, Fluff!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Nu har jag och Fluff, med gemensamma krafter slagit ut Haeju flygbas. Fluff fick 39 markmål, 1 luftmål och ett Flying cross. Själv lyckades jag bara slå ut landningsbanan, men så går det ju när man gör det som förväntas i uppdraget. Vissa slår ut taxiskyltar och får medaljer :D