Author Topic: LAN 2009  (Read 14147 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: LAN 2009
« Reply #64 on: April 13, 2009, 20:51:21 »
Tack till Halmstadsgänget och Doc som ordnade så fint för oss även denna gång. Riktigt kul uppdrag i IL-2 med mängder av flygplan till höger och vänster. Man fick verkligen se upp med hur man svängde annars gick det illa (två mid-air collisions för min del :)). ArmA var riktigt skoj det också. Trodde jag skulle vara lite rostig efter flera år utan vare sig OFP eller ArmA, men skotten satt där de skulle och uppdragen var jättebra. I vårt andra uppdrag råkade vi ut för något så intressant som en självmordsbombare när vi körde in i en stad med vår Bradley. Small duktigt och folk irrade omkring en stund innan vi fick situationen under kontroll igen. :)

Tack igen till er som anordnade i olika former, det här var nog det bästa lanet jag varit på hittills och det säger en del om kvaliteten tycker jag.

Horizonten over and out.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

RedOne/ zalzam

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 235
    • ICQ Messenger - 18875851
    • MSN Messenger - sandberg54@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - Lasse
    • View Profile
    • Email
Re: LAN 2009
« Reply #65 on: April 13, 2009, 21:24:46 »
Ett STORT tack till alla er som gjorde LAN;et till vad det blev.

SALUT vänner   ;)
------------------------

Lasse Sandberg

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: LAN 2009
« Reply #66 on: April 14, 2009, 22:24:06 »
Nu har jag hunnit hem, packa upp, packa, sova några timmar och ta mig till Norrland... nästa helg skall jag inte sticka nästippen utanför hemmet! :D

Skitkul! Jag som egentligen inte är ArmA-frälst rankar när Salsam (och vår allestädes närvarande medic Gothen - var han verkligen bara en av sig själv?) trasslade oss ur vår prekära situation på pseudo-inkapyramiden som en av de mer engagerande spelupplevelser jag varit med om. Att komma in med en formation av vadsjuttonsomhelst i Il-2 är alltid lika mäktigt. Stukor, Ki-84, Yak, La - vi gjorde allt! Och dessutom de obligatoriska TB3-duellerna.

Nästa LAN skall jag landa en Stuka. Hel. Det är det enda sätt jag inte fick ner en på den här helgen.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Re: LAN 2009
« Reply #67 on: April 15, 2009, 09:48:13 »
Ja! Nästa lan vill jag ha tyska störtbombare!  ;D.

Swebeast

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 605
    • ICQ Messenger - 907636
    • View Profile
    • Email
Re: LAN 2009
« Reply #68 on: April 15, 2009, 15:42:59 »
Nästa LAN skall jag landa en Stuka. Hel. Det är det enda sätt jag inte fick ner en på den här helgen.

Tja, hade du inte kört mig i baken (kommer antagligen få många kommentarer på den frasen :-\) vid sättning hade du åtminstone klarat av EN landning...hel....så går det när man försöker rotelanda med maxavstånd 50 cm mellan planen.. ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: LAN 2009
« Reply #69 on: April 15, 2009, 17:56:31 »
Ja! Nästa lan vill jag ha tyska störtbombare!  ;D.

Du åkte helt klart hem en kväll för tidigt. Det blev massor med tysk stört- och levelbombing söndag kväll och måndag förmiddag!

Fast favorituppdraget var nog det sista på LAN:et, som även kördes tidigare, men då hade min X36:a ballat ur. Tyskt försvar av Krimhalvön - i Ki-84C! Definitivt min favoritkärra i spelet. 2x30mm och 2x20mm, grym motor, Water-Methanol injection, kurvar fint. Vi scramblade och mötte en massiv - amerikansk! - invasionsvåg med B-25, P-51, P-47 och inte minst ett rejält knippe med gliders. Låt säga så här: Det räckte att träffa en glider med Ki-84:ans 30:or så flög dom i småbitar :-)

Uppdraget slutade med att Doc (eller var det SweBeast?) gav mig smeknamnet Loopson istället. Jag körde min egen loopvariant av boom n' zoom mot en B-25 som totalt vägrade att ge sig. Ammunitionen i 30:orna tog slut och jag gav den salva efter salva med 20:orna tills även dom var slut. Samtidigt åt jag mycket bly från akterskyttarna på B-25:an som fick hål på min bensintank. B-25:an ditchade i havet och jag drog på fullgas för att vinna höjd innan soppan runnit ut. Precis "feet dry" dör motorn och valet står mellan stranden eller en väg en bit bort. Jag valde vägen och lyckades sätta ner kärran, alltid en speciellt go känsla att klara av en landning utan motor eller med roderskador. Dock retar det mig lite att jag aldrig fick några poäng för B-25:an, den måste fungera bra som sjöflygplan med tanke på att den uslingen inte sjönk...

Även ArmA var som jag tidigare skrivit riktigt roligt, speciellt under Salsams grymma ledning. Vi var väl 7 pers som genomförde ett riktigt skönt uppdrag som tyvärr slutade i förtid pga. server-CTD. Men det var riktigt skön känsla att med NVG:s och en blandning av vapen + Humwees gruppera på en höjd och låta 3 pers smyga ner för att blåsa en kraftstation i luften. Vid upptäckt eldade vi på som fasen från vår höjd samtidigt som folket där nere placerade ut sprängladdningar. ArmA - med seriös taktik och ledning - är verkligen ett grymt bra coop-spel!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X