News:

No significant change

Main Menu

LAN 2009

Started by Phlerp, January 12, 2009, 12:53:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Förlåt Vanheden...

När vi ska gå ner för en trappa så råkar jag komma åt avtryckaren. En kula av storlek modell större lämnar snabbt gevärets lopp för att sedan penetrera Vanhedens axel. Vanheden lever inte mer.... nästan... Gothen kommer snabbt och gör livsuppehållande åtgärder och efter lite morfin och bandage så är Vanheden som ny igen.

Rivvern_

Detta är ett av de häftigaste missions jag kört. Vi agerar specialförband och lämnar våran fob för att neutralisera fienden i två nära belägna städer. När vi avancerar mot stad nummer ett blir vi snabbt påskjutna. Patrull 2 tar sig upp på en höjd för att understödja patrull 1:s frammarsch mot staden. Väl uppe på höjden börjar vi bekämpa fiender till höger och vänster. Vi märker snart att vi ligger illa till. Fienden är numerärt överlägsna och flankar oss från olika håll. Jag blir skadad och Vanheden drar undan mig bakom en sten där jag får medicinsk vård. Vi anmäler till patrull 1 att vi inte kan hålla höjden varpå vi retirerar ner. Vi ansluter till patrull 1 och Salsam som är CO ger order om att ruscha in i staden och ta över en närbelägen byggnad. Den är byggd i 3 plan med god utsikt över staden. I detta läge ligger vi illa till. Fienden strömmar till och ammunitionen är slut. Bandagen och sprutorna börjar ta slut och folk blir mer och mer skadade. Gothen som är medic i patrull 1 har fullt upp att hjälpa. Saslam och några mer gör en raid ut för att leta bland de bekämpade fienderna efter vapen och ammunition. Tack vare Salsams beslut att hålla byggnaden och bekämpa fienderna utan att dra ur gör att vi kan återupprätta kontrollen och klara första delen av uppdraget.

Tillägg?

Rivvern_

I del två av uppdraget tar vi oss tillbaka till foben där vi fyller på ammunition och sprutor. Salsam beslutar sig för att vi skall använda en gammal Blackhawk som vi har till förfogande. Jag och Swebeast får uppdraget att med Blackhawken understödja patrullerna vid deras framryckning. Detta uppdraget går lättare även fast vi stöter på fler bepansrade fordon såsom BMP och Shilka. Alla gör ett bra jobb och vi klarar vårat uppdrag utan förluster. (tack vare acemoddens fina livräddningsmöjligheter) ACE!

predator

Ja herre jösses SF uppdraget var riktigt kul. ta höjden försvara höjden dra sej tillbaka från höjden återförenas försvara igen ta sej ur.. hände saker hela tiden o seriöst var det med fölk som skrek riktningar o effter medic  ammo etc.. kan bara säga att ni som inte var här missa ett riktigt bra LAN..

jonas SASLAM andersson  aka Predator

Subroc

granq har ju gjort ett grymt bra ACE uppdrag, "Hitman hits hard" kan varmt rekomenderas

Rivvern_

Är hemma i Hjo igen. Inväntar frukost för att sedan fortsätta jobba med huset! Tack för ett grymt bra lan allihop. Mer screenshots och filmer kommer när min dator är återupprättad och bredband installerat.

Snacka om att man är sugen på ArmA med A.C.E modden och Fallout 3 nu efter lanet. ;D

bALoO

Nu är jag oxå uppe och snurrar på nätet igen. Tack för ett mycket trevligt LAN.  :)
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

Jag vill också passa på och tacka för ett som alltid superbt LAN! Jag anlände först söndag morgon och missade förstås mycket trevligt dagarna före, inklusive den obligatoriska grillningen. Men där får jag ju skylla mig själv! Mixen mellan IL-2 och ArmA var perfekt med riktigt roliga missions i båda spelen. Stort tack till Doc (IL-2) och Rivvern/Salsam (m.fl?) för bra missions och fint ledarskap.

Vi var lite färre på plats än tidigare år, men det förtog egentligen inget från spelupplevelsen. Vi var väl 12-13 personer igång samtidigt i IL2 och det räcker ju gott och väl till att genomföra riktigt roliga coop-uppdrag. ArmA i coop funkade också väldigt bra även på lite färre personer. Synd att vi fick CTD på ArmA-servern efter en dryg timmes spelande i ett riktigt skönt öken/afghanistan-uppdrag.

Nu blir det att hårdspäka kroppen efter ett par dagar med idel burgare, pizza, godis, ambrosiakaka och en massa annat gött!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X