Vilket grafikkort är bäst?

Started by Swebeast, December 27, 2008, 17:33:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Har dammsugit nätet efter någon form av test av grafikkort för Black Shark utan något större resultat. Visst, jag har fått många förslag men alla känns som något vinklade till fördel för antingen den ena tillverkaren eller den andra.

Just nu kan jag konstatera att Geforce 8800 leder...men varför? Varför är inte 4850/4870 bra till BS?

Många har gjort tester på FSX och...i ärlighetens namn är ju den unik och skall inte ses som en "normsimulator"...men där är iaf 8800 en KLAR vinnare.

Förslag?

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

ctrl

Med mitt 4850 på en 8500 (3,16) får jag stadiga 30fps i single player missions, Black Shark. FSX verkar gilla Nvidia.

För den som har gott om pengar är ett Nvidia 295 eller två 280 i SLI bäst.
Många klagar på hög värme/ljudvolym med 4870 och 4870x2 men fort går de.
Nvidia 260 (den nya varianten med fler shaders) och 4850 (gärna med utbytt kylare) är nog de vettigaste korten med tanke på pris/prestanda.
"Gamla" Nvidia som 8800GT 8800GTX 8800Ultra och 9800GTX plus några till duger fortfarande bra.

Mina bästa kort genom tiderna är Voodoo2, ATI9700pro, Nvidia8800GTX.... mitt gamla Voodoo3 och det senaste Ati4850 är också helt ok köp.

Idag verkar Nvidia vara dyra men bra (inte bara prestandamässigt utan de har bättre kylning) ATI gör förbannat prisvärda kort men de har varma kort med kylare som suger, de flesta varianterna kör inte ut luften ur lådan utan värmer upp burken också. Personligen har jag inga problem med mitt 4850 men läser man på forumen så ser man att betydligt fler har problem med ATIs drivrutiner än med Nvidias. 
Control
87th Stray Dogs VFW


Swebeast

Ja, just nu lutar det åt ett GTX 260

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

zebra

Hej gubbar,

Har skaffat mig BS men är inte riktigt nöjd med grafiken.  Har 8800GTX.  Någon som vet vilka inställningar jag bör göra på kortet för att förbättra läget.

/z

Rivvern_

Jag håller på att trixa med nvidias kontrollpanel men kommer inte fram till något bra. Posta era inställningar tack.

8800GTX 768MB