Tekniska Frågor och Svar

Started by ctrl, December 22, 2008, 21:27:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Slammer87th

Exempel på en trevlig liten gadget som kombinerat med Track-IR ser rätt läckert ut när han fipplar runt med alla switchar i BS cockpit!

http://au.youtube.com/watch?v=aLkfx6QxLfg

Han använder en vanlig WiiRemote och en IR-Led tillsammans med en brytare i toppen på en golfhandske! Lite mer info och bilder på en ganska "rå" men uppenbarligen fungerande prototyp här.

Rivvern_

Ja den är riktigt häftig! Hur länge dröjer det innan naturalpoint släpper något sådant?

Doffe

Lånar topic en stund.. :) Jag funderar på att ta upp sim-karriären igen, men funkar BS på Vista 64bit?!

Swebeast


Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Oj, TIR5 var riktigt häftigt. Körde en bit genom de olika träningsuppdragen och bara flög omkring och njöt av att kunna kolla vart jag ville. Ka-50'n var inte så svår att köra som jag först trodde även om den är lite nervös om man inte gör små stadiga rörelser med spaken. Kör med grundinställningar både för joystick och TIR och märkte att jag vill göra z-axeln (twisthandle på min spak) lite mer känsligt och även TIR behöver sig en liten omgång i settings.

En sak jag märkte var att jag ibland tappade kontakten med TIR och piloten tittade helt galet någon halv sekund. Brukar det vara så eller handlar det om att jag har satt clipset fel på kepsen eller kanske själva enheten fel på skärmen? Jag sitter ungefär 60 centimeter från skärmen. Antar att det handlar om att fininställa sakerna efterhand...

Ja ja, kul första test i Black Shark. Nu ska jag testa lite i gamla Lock On. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

Jag upplevde ditt problem tidigare när jag hade de tidigare modellerna av TrackIR. Köpte TrackClip PRO och problemet försvann...kanoninvestering!

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Hmm, vill helst slippa lägga ut mer pengar på den här prylen nu. Dessutom vet jag inte var jag ska fästa den då jag oftast kör med högtalare här hemma. Hörlurar har jag bara på lan eller ibland när frugan absolut vill att det ska vara tyst.

Jag får försöka justera min nuvarande mojäng på kepsen och hoppas att det löser sig.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Hmm. Jag skulle vilja köpa en sån där trackclip pro.. Men! Med nyvarande dollarpriset så skulle en sådan kosta 263:- från Naturalpoint. På Flightsimshop.se tar de 429:-!?!


Om jag beställer från Naturalpoint (USA) vad tillkommer då? Moms, skatt och moms på det? Frakt, vad kan det röra sig om?