Tekniska Frågor och Svar

Started by ctrl, December 22, 2008, 21:27:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.kan

Ingen som har gjort en Freetrack? http://www.free-track.net/english/
Då jag precis har köpt ny dator så köpte jag även en webbcam och tänkte göra en sådan, dock inte fått tummen ur ännu.
Billigt blir det:  webbcam 300:- lysdioder 10:-
Dock verkar det som om Naturalpoint har tvingat Freetrack att försämra sin programvara men det går nog att få tag i en tidigare version.

AndersO

Jo!.. Jag fick en av min lillebror som han byggde ihop, funkar väldigt fint. 6 dof. Har förstås inte jämfört med nån trackir, kan dom nåt mer än 6 dof? (va de nu skulle va, en ny dimension?! :p ).


ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

watar

Quote from: RedRiver on June 03, 2009, 20:36:50
Om jag beställer från Naturalpoint (USA) vad tillkommer då? Moms, skatt och moms på det? Frakt, vad kan det röra sig om?

Går i samma tankar men har inte lyckats klura ut vilka kostnader som tillkommer, nån som vet?

Swebeast

Jag har alltid beställt mina Track IR produkter direkt från Naturalpoint..och alltid sluppit skatter. Har dessutom handlat ganska mycket helikopterprylar från Hong Kong med samma resultat.

Men det var ju för ett par år sedan...har noterat på sistone att  tullen har blivit "bättre" på att syna import; beställde en Interphone (mc-kommunikation) från USA för två månader sedan och åkte på tull :(

(Skall dock nämnas att tullen är mer noggrann med saker från USA (terrorism, ?) än Hong Kong)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

watar

Tar man det från Flightsimshop.se så blir det 1599 + 429 + c:a 100kr frakt, totalt 2128kr
Från Naturalpoint skulle det bli c:a 1300kr + frakt och ev. tull

Frågan är vilket man ska satsa på..? I och för sig kan det vara bra att ha en svensk butik att vända sig till OM det skulle ett ev. garanti ärende eller liknande men är det värt extra pengarna?

ft

Jag fick byta min första TIR3 och det var väl i alla fall då inte så att jag var unik. M a o finns det en del tvivel angående kvalitetskontrollen i tillverkningen hos NP så det kan kanske vara värt de sura extra slantarna att kunna byta den i riket. :(

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Beställde fyra t-shirts från USA och åkte på tull med typ 350 spänn eller nåt. Dessutom höll de på paketet i några veckor extra bara för att jävlas eller nåt. Det kan vara värt att lägga den extra hundringen på att få en snabb och enkel leverans inom landet.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Quote from: ft on June 21, 2009, 18:55:37
Jag fick byta min första TIR3 och det var väl i alla fall då inte så att jag var unik. M a o finns det en del tvivel angående kvalitetskontrollen i tillverkningen hos NP så det kan kanske vara värt de sura extra slantarna att kunna byta den i riket. :(

Foten på min TIR4 gick sönder! De skickade en med detsamma och så fick jag skicka tillbaka den trasiga när jag fått den nya. Mycket bra kundtjänst.