News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 19, 2008, 16:27:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

KeyCat

#272
Nattens snikattack gick kanske inte så bra på slutet men skoj hade vi, tack Hårisånten... Här är lite screenshots...

 http://keycat.no-ip.com/dcs-ka50/101105/

Blir nog en sväng senare ikväll (om jag inte kör lite ArmA II) och jag kan eventuellt vara med en kortare sväng imorgon em innan det är dags för CF battle.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Kul att du tog så många bilder, KC. I början ser man mig och en human Ka-50 som kör chicken race med blazing guns. Vi lyckades inte träffa varandra, men sen kom KC in så fint och gav honom en salva så han gick i backen. :)

Efteråt steg vi upp på berget och jag lyckades leta fram ett Hawk-batteri som stod och gömde sig bland träden. Tog ut dem en efter en med kanonen medans besättningarna rusade runt som tokiga på marken. Tyvärr upptäckte jag att en secondary kan skada din helikopter om du befinner dig fem meter ovanför en Hawk-launcher som exploderar. Lade mig så fint på buken strax bredvid honom och fick klättra ut och gå i knivnärstrid med de uppretade pjäsbesättningarna. :)

På bild 38 och framåt försöker vi smyga oss upp i en dal för att komma nära inpå en flygbas, men det skulle visa sig att Patriotbatterierna är överjävliga på att leta upp en när man smyger över bergssidan... Ingen radarvarnare har man heller så det gäller att vara uppmärksam på de nästan obefintliga rökstrimmorna från robotarna. Både jag och KC fick smaka var sin MIM...

Ny taktik (bild 49), vi försökte ta oss utmed kusten och lågt och i skydd istället. Fungerade mycket bättre! På vägen fram mot flygbasen gällde det att hålla nere huvudet och samtidigt spana efter manpads. På långt håll fick jag syn på en ensam stackars mager lirare (bild 52) som stod och tittade förvirrat mot himlen med sin SA-16. Skickade hans position till KC via datalänk (bild 53) och en Vikhr gjorde slut på hans lidande (bild 54).

Inte långt därefter hade vi smugit oss fram till ca. 5 km från flygfältet och vi spred ut oss på två sidor om en kulle. KC ropade "klasten är kur!" och steg för högt. Som belöning fick han en robot rakt i ansiktet (bild 55) och fi hade än en gång visat att man inte ostraffat närmade sig dem med onda intentioner. Jag tog det lite mer piano, men vår position var röjd och det dröjde inte länge förrän även jag fick smaka (bild 63). Då hade KC tagit bussen tillbaka till basen och hämtat en ny helikopter, varför spektaklet finns förevigat på bild.

Sista bilden visar KC's sista försök till att erövra basen på egen hand. Något gick fel med hans helikopter även denna gång. :D

Fi fick sig en näsbränna och blev av med ungefär hälften av utrustningen på sin bas. Vi fick oss en ännu större näsbränna och är på semester och laddar inför nästa anfall. Då kanske ni andra vill hjälpa till? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Härlig sammanfattning! Jag har troligen rätt svårt att komma loss dagtid imorgon, men ska iaf försöka kika in på TS3 på kvällen efter nattning av lilleman etc.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Tackar Dejjvid och KeyCat för kvällens flygtur på 104th.

Jag kom loss först efter 21 pga. förkyld och grinig son (han är 11 månader, svårt att resonera med honom ibland), så då hade mina wingmen redan varit i luften ett bra tag. Vi utgick dock gemensamt och jag fick lära mig hur man ställer in radiofrekvensen för att vi skulle hitta varandra via datalänk och lite annat trevligt. Tyvärr fick KeyCat sin sedvanliga CTD precis när vi kommit fram till vår första punkt för mer metodisk avspaning av terränglådan. Dejjvid och jag konstaterade att området var rensat och gick vidare mot nästa steerpoint. Jag höll mig ett antal hundra meter bakom vilket nog var klokt, för nästan utan förvarning small en LV-robot in i Dejjvids kabin. Game over. Jag hade precis fått syn på en ensam M1 8-9 km bort och avancerade över det extremt platta landskapet på bara 4-5 meters höjd. Det gick fint, såg en SAM-launch från Tor-enheten som knäppte Dejjvid, men jag släppte lite motmedel och kröp vidare mot M1:an. På 7 km sköt jag min första Vikhr - som ganska omgående slog i backen. Verkar inte funka klockers att skjuta på alltför låg höjd. Nästa försök gick bättre, men ytterligare en Vikhr krävdes för att slå ut stridsvagnen. Kl. 1 skymtade jag en hel fordonsgrupp, så jag slewade över Shkvalen och identifierade vad som såg ut att vara 5 fordon. Robot iväg mot det första målet, en M1:a, men åter gick den i backen. Fick göra om samma procedur med lite mer höjd för att få fram robotarna och den första M1:an strök med efter två träffar. Men köfordonet ville inte agera sittande anka - jag hade tur och såg LV-roboten gå iväg så jag kunde släppa motmedel och gå ner på lägsta höjd och klara mig. 25 sekunder senare slog min Vikhr in i Avengern  ;D Tre försvarslösa M1:or kvar, 5 Vikhrar. Ytterligare två M1:or bekämpades, men den siste klarade min robotträff från den sista Vikhr-roboten. Då small det till och min helikopter blev ett brinnande inferno. "Killed by building" stod det, men jag gissar på antingen Stridsvagnskanon (jag var vid det här laget ca 2 km från målet tror jag) eller ev. något helt annat. Ingen laservarning dock, så det bör väl inte varit M1:an.

Kul var det hur som helst, synd bara att jag tappade mina rotekamrater i förtid.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Dejjvid

Kul att du överlevde längre än jag :) Jag hade spelat sedan 1900 så min sambo krävde lite uppmärksamhet. Jag hoppas vi kan sammanstråla igen så vi kan köra ett ordentligt mission :)

KeyCat

Ja det var skoj så länge det varade, kollade i loggfilerna och det stämmer med tidigare CTD'er...efter ca 75-90 minuter så kommer den som ett brev på posten  :-\

Tog några screens men tror inte jag han ta några när du var med Lupson, kan ses här...

  http://keycat.no-ip.com/dcs-ka50/101110/

Skall iväg och träna så blir nog inget för mig ikväll.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Quote from: Lupson on November 10, 2010, 22:12:45
Ingen laservarning dock, så det bör väl inte varit M1:an.

Kan mycket väl varit en strv för om jag minns rätt är detta en annan bug som innebär att LWR'en inte varnar i MP om hosten kör FC2 (vilket jag tror 104th gör).

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Dejjvid

Lirade lite igår kväll på 104th. Men bristen på teamwork och ingen TS gör att det suger feting. Dock var det äckligt roligt att smyga omkring inne i städerna på 5m höjd. En kille skickade faktiskt DL-mål. Så när man kom inom skotthåll så använde man DL Ingress funktionen och poppade upp sköt, sedan ner igen :)