News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 19, 2008, 16:27:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Kolla denna tråd supram...

http://yllestrumpan.se/forum/index.php?topic=4829.0

Tror det är enbart TS3 som är uppe nu.

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Jag hade inte en enda CTD på hela lanet, varken i FC2 eller ArmA2. Dock upptäckte jag att MS Security Essentials kan strula till det för en. Tankade hem patch 1.0.2 till BS och så fort jag försökte göra något med den (starta den, klippa ut den osv) så låste sig datorn och MS SE började tugga och använde mellan 50 och 99 procent av CPU-kraften. Enda sättet att komma ur det hela var antingen att starta om datorn eller döda MS SE. Första negativa saken med MS SE, hoppas inte det kommer mer.

Igår kväll körde jag ett kul single mission som heter "Battle" kort och gott. Det är en riktigt "god damn shooting range" vid ett stort öppet fält och både missiler, kulor och MRLS/Smerch-raketer haglar från båda håll när man ska stoppa en amerikansk framryckning. Funderar på om man kan modda det uppdraget till ett mp-mission så kan vi få lite target practise för Luppe och andra nybörjare när väl flyg- och navigeringsgrunderna sitter. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Fick igår min revansch på Cobrahelikoptrarna i "Battle"-uppdraget. Smög iväg en bit från själva slagfältet, letade upp dem och lät dem smaka sin egen medicin i form av ett gäng Vikhr. Den första träffade fint, men den andra hade jag initialt lite problem med eftersom han var duktig på att ducka för pv-robotar. Men skam den som ger sig, han strök med till slut. Att jag sen gick och dog i samband med en huvudlös attack på låg höjd mot ett kompani Strykers är en helt annan sak. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Horizon: Nice! Skall försöka finna tid ikväll när lilleman somnat. Då ska jag försöka ge mig på mitt första riktiga uppdrag i Ka-50. Känner mig grymt taggad!

Får se om jag droppar in på TS-servern för lite helikopter-BFM.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

#244
Jag lägger mig på TS3 och kan nog köra en liten sväng senare ikväll när dotra är lagd i säng och frun har fått lite kvalitetsumgänge. :)

Edit: För de som tycker att de har svårt att flyga rent i Ka-50'n så kan jag trösta med den här. Det ska tydligen vara lite svajigt. :)

http://www.youtube.com/watch?v=g99_sUT-dvY&NR=1#
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

supramk3killen

Ja nu sitter jag online och är sugen på att köra lite online FC2 och Ka50 sitter inne på ts bara att skrika på mig så svarar jag där

Horizon

Tack Luppe, Supram och Suris (och KC på ett hörn :)) för trevlig flygtur ikväll! Jag lärde mig en viktig sak och det var Flight Director Mode och när den ska vara på eller inte. Intressant att man suttit timma efter timma i den cockpiten tidigare och aldrig lärt sig det där. Tack Surströmmingen. :)

Imorgon dundrar vi iväg igen, då med fler lediga helikoptrar i garaget.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Tack själva. Surströmmingens och Horizons genomgång av hur trimmen funkar, "director mode" etc. hjälpte mig oerhört mycket, nu funkar det helt okej att flyga omkring hjälpligt och skjuta på saker även med "simulation flight model". Har dock problem att få helikoptern att inte driva i sidled när jag hovrar (ej autohover). Det är ingen vind på uppdragen, så det är inte problemet. Möjligt att det är moment från motorerna som påverkar, i viss mån lyckas jag kompensera genom att banka en aning i motsatt riktning och sen trimma.

Kul att flyga ihop också på suprams "rescue the humwee-uppdrag" från LAN:et. Riktigt coolt när supram använde datalänken för att dela ut mål till oss andra, hur man ser shkvalens riktningsvektor som ett gult streck på kartdisplayen etc. Nödvändigt, med tanke på hur mycket svårare det är att hitta mål som helikopter jämfört med t.ex. i en A-10. Blev dock en smula besviken på att AI:n ser(?) och skjuter rakt genom träd...

Ska försöka få lite kvalitetstid i luften ikväll jag också. Loggar in på TS3 isf, gissningsvis tidigast vid 20:30-snåret.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X