News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 19, 2008, 16:27:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Hawken är död! Länge leve Haw... eller inte. Långfingret till den jäveln. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Horizonten vår räddare! Den där hawken dödade mig MÅNGA gånger. Ett riktigt svin! Jag tycker det var kul ikväll. Men i nästa mission hoppas jag inte att vi dör lika mycket så vi hinner använda datalänken och skicka targets osv.

Horizon

Hehe, ja nästa får bli aningen lättare. Fast nu vet vi ju vart Hawk-batteriet står så nu är det ju bara att flyga upp och plocka det. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Jag är troligtvis fri hela kvällen. Blir nog Black Shark ikväll. Om intresse finns kan vi köra en enkel utbildning/träning på datalänken.

KeyCat

#180
Försöker joina om jag hinner, skall ut o traska först så blir nog sent om alls!

Var svårt men skoj igår och trevligt att flyga med nytt blod här. Hade varit perfekt med en snabb kurs i Datalänken så man kan dela mål etc...

La upp TacView filen från det första testet igår, det då Horisonten, watar och jag flög rakt in i väggen med bly, vilket bekräftas av ACMI filen. Kolla 11:15:09 då ett av skeppen öppnade upp och spydde ut ~2000 blypartiklar i första skuren (förklarar lagget) som Horisånten och den okände tysken smaka på och sen jag själv  ;D

Lite senare (11:16:57) käkade tydligen watar en 9K14 Malutka (?) som avfyrades av en BMP.

Om jag minns rätt så flög vi som följande (rätta mig om jag har fel)...

Ka-50 Pilot #1 = Horisånten
Ka-50 Pilot #2 = den okände tysken
Ka-50 Pilot #3 = vitus
Ka-50 Pilot #4 = undertecknad

ACMI filen (~4.5 MB) hittar ni här: http://keycat.no-ip.com/tacview/TacView_091125.zip

TacView hittar ni här: http://lomac.strasoftware.com/tacview-en.php

Klart intressant och lärorikt att se vad som egentligen hände för man har ju fullt shå att hålla "dubbel vispen" i luften! Tyvärr funkade inte ACMI filen för sista missionet där Horisånten lyckades nita Hawk'en pga av min crash på slutet innan jag drog, hade varit skoj och sett allt som hände där....

/KC


>> It's all about teamwork! <<

Horizon

lol, ja jäklar... jag trodde att det var något fel hos mig när allt plötsligt låste sig, men när det sakta började hacka igång igen var luften fylld med spårljus. Spelade ingen roll vart jag svängde, det dunkade i plåten konstant tills jag gick i backen. "Guns blazing"-taktiken fungerade inte alls i det uppdraget. :D

Hawk-uppdraget (om man får kalla det så) var jäkligt kul även denna gång. Jag skulle vilja köra det igen och denna gång skickar vi upp två vispar på berget som sänker Hawk'en. Sen kan vi lättare plocka fienden vid bron, skogsbrynet och inne i samhället. Efter det fortsätter uppdraget ännu längre norrut. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Sorry, men var för trött och dyngblöt igår efter 2 timmar i ösregn så det fick bli Bear Grylls och en kanna varmt te istället.

Hoppas kunna haka på en sväng nu till helgen!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#183
Gjorde jag en mini bildserie av det intressanta i första test uppdraget häromkvällen för er som inte har TacView ännu, ger ny innebörd till "gå i väggen"...

Ka-50 Pilot #1 = Horisånten
Ka-50 Pilot #2 = den okände tysken
Ka-50 Pilot #3 = Vitus
Ka-50 Pilot #4 = undertecknad

Här möts vi av första skuren, notera också att en BMP/BTR har pejl på Hor och skjuter med sin MG från vänster.



Samma som ovan fast från en liten annan vinkel.



Hor och den "okände tysken" tuggar bly, jag dumpar ett par flares i ren desperation.



Sen är det min tur, sekunderna senare går jag i baken.



Vitus som halkat efter en liten bit klarar sig längst och duckar en första missil men #2 och #3 (AT-3) är redan på väg.



Ser ut som en proximity träff för den smäller lite ovanför Vitus men skadan är tyvärr skedd, he is going down!



Sist en bild över samma area men med "SAM/AAA Letahl Range" påslaget.



TacView kan rekommenderas. Endast en av oss behöver logga när vi flyger sen kan vi bara dela runt filen och ladda TacView lokalt för att i lugn och ro studera vad som egentligen hända sekunderna innan man gick i backen.

/KC

>> It's all about teamwork! <<