News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 19, 2008, 16:27:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Ja gårdagen var lite mer lyckad än tidigare trots en heli som då och då bestämmer sig för att balla ur helt och börja svaja som en full fiskmås på ett stormigt hav. :) Sista byn är svår, jag smög fram i 30 km/h och ändå sköt de ner mig. Tycker det var lite orättvist eftersom Baz hängt och hovrat på högre höjd över staden i flera minuter utan att dra på sig någon eld alls... Jag hann knappt sticka nosen förbi en klippa innan spårljusen började hagla. :)

KC: Självklart ska du upp i luften igen, TIR eller inte. Kan inte påstå att jag använder TIR sådär jättemycket i BS förutom att luta mig framåt för att se tydligare vad som händer på Shkvalen. Eller så är jag så invand med TIR att jag inte tänker på hur mkt jag använder den...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Vitus

Ja tack från min sida me.. det var riktigt nice med kvalificerad hjälp
Nu har jag lärt mig att det inte är bra att flyga för fort heller,
man hamnar i backen då..  ;D

Tack ska ni ha killar det var riktigt roligt och suget ökar efter mer
tid i cockpit.
Får se om jag kanske kan logga in lite ikväll.

Baztid

Jag sitter och kör lite nu under dagen.. Sunday = Funday  ;D
Blandar lite solo och multi men är inne på TS om någon blir sugen haka på.
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Vitus

Är inne och kör lite nu ikväll om det är någon som vill hänga på.
:D

Vitus

Måste fråga.. kanske inte rätt tråd men hittar ingen bättre.

Hur göra när jag har gjort slut på vapnen.

Var måste / kan jag landa om jag bara ska rearmÃ,´a?
Om jag har blivit påskjuten kan jag laga på samma ställe eller back to base?
Måste man stänga av motorena när man ska rearmÃ,´a?
Om man landar på fel platta och någon joinar kan det hända att han startar på
den plattan jag står på då? och man ställer till det?

KeyCat

#109
Quote from: Horizon on October 25, 2009, 09:16:32
KC: Självklart ska du upp i luften igen, TIR eller inte.

Blir säkert köp men hösten/vintern är lång. Vad det gäller TIR så är det lika "måste" som joystick för mig, jag kan inte flyga utan och därför jag blev piss på NP's diskriminering av oss gamla TIR1/TIR2 användare. För tillfället får jag min NOE fix med AH-6 i ArmA II men det går ju inte att jämföra med den flightmodel, avionik, beväpning och skademodellering som den "Svarta Hajen" har!

Vet inte hur ni brukar köra men använder ni TactView för era on-line bravader? Stöder ju nu även DCS:BS och suveränt verktyg vid debrief för att se allt som hände/icke hände under era flygningar. Logfilerna blir mycket mindre än om man gör en video och kan enkelt spridas, skulle vara skoj och se ett inspelat co-op mission när ni flyger.

http://lomac.strasoftware.com/tacview-en.php

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Vi kör väldigt enkelt. Logga in och flyg och ha kul, uppdragen varierar något. Det får inte bli för komplicerat då vi är många som är nybörjare och det finns miljoner saker att lära sig i BS. TacView är säkert bra, men jag har inte satt mig in i det än. Det får räcka med att flyga och snacka och ha kul så länge. Utvärderar gör vi under tiden vi flyger. Typ:"Aj, satan... där bakom kröken kommer det missiler eller nåt flygande!" :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Baztid

Fick min Tir5 idag! uppade från Tir3.. Stor skillnad på de lilla jag testat! :)
Inviger med några flygtimmar!
Om någon e sugen så finns jag på TS kanalen, är jag inte där får jag stryk av grannen i Pingis tillfälligt  >:(
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.