News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 19, 2008, 16:27:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

watar

Tack själv,
Som nykomling på NOSIG och rookie i Black Shark så var det jäkligt kul att hänga med.
Ska nu sätta mig och plugga vapensystemen till nästa gång ???

Rivvern_

Välkommen Watar! Det är alltid trevligt med nytt blod. Det finns en presentationstråd här någonstans längre ner på forumet. Men det är helt frivilligt.

Vad säger ni andra om Black Shark imorgon söndag? Jag spikar inget förrens vi har ett hum om när vi kan. Jag gissar på att jag kan runt 20.00.

Horizon

Efter det vanliga fipplandet med knappar och trim och fan och hans moster så gick det ju riktigt bra till slut! Start, navigation, hitta fi, bekämpa, återvända hem och sen landa. Gick ju alldeles för bra med tanke på att jag inte har en aning om hur motmedel eller ECM fungerar (om det finns någon sån). Kontrollerad störtning med upptagning strax ovanför gräset går också bra om man är påskjuten.

Intressant att det inte går att låsa redan bekämpade mål. Känns lite b att eldledningsdatorn skulle kunna känna av sånt, men men...

Idag lärde jag mig vad en datalänk är för något. Nästan i klass med den länk svenskarna använde i sina Draken på 60-talet. :)

"KVARLIGG" för en basic BARCAP och sedan "NYTT MÅL" följt av kurs mot främmande företag. Om man bara såg fienden optiskt kunde man även skicka "OSÄKERT" till piloten för att förbereda honom på att målspana själv. :)

Och såklart... välkommen Watar! Nästa gång får vi förhöra oss om vem du är osv. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Ja, välkommen Watar, kul med ett nytt namn!

Riktigt roligt var det, Black Shark lämpar sig rätt väl för MP. Jag måste helt klart slipa på mitt taktiska uppträdande och läsa igenom ABRIS-bitarna en gång till. Dessutom borde det tamigsjutton gå att få Shkvalen att hamna på datalänkade mål per automagi men det fick jag inte riktigt till.

Horizon, går utmärkt att låsa bekämpade mål. Nattetid går det ofta inte att låsa upp saker p g a att de syns för dåligt men när man väl satt eld på dem går blir det oftast lättare.

Jag saknar min millimetervågsradar och IR-optiken. :(

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

watar

Quote from: RedRiver on June 20, 2009, 23:03:09
Vad säger ni andra om Black Shark imorgon söndag? Jag spikar inget förrens vi har ett hum om när vi kan. Jag gissar på att jag kan runt 20.00.

Kan vara lite tight om tid imorgon kväll för min del men jag hänger gärna på om möjlighet finns. Ska sätta mig imorgon (idag) bitti och börja lära mig vapensystemen så jag faktiskt kan bidra med något vid nästa flygning :P

Lagt in ett kort inlägg i presentationstråden

Horizon

Quote from: ft on June 21, 2009, 00:13:01Horizon, går utmärkt att låsa bekämpade mål. Nattetid går det ofta inte att låsa upp saker p g a att de syns för dåligt men när man väl satt eld på dem går blir det oftast lättare.

Då var det extra skumt att varken jag eller Rivern kunde låsa en bekämpad Abrams där i början när jag kom med. Hmm...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Ja det är någon bugg. Säkert något "osynligt" som är i vägen. Tror säkert att det går att låsa från en annan vinkel.

Rivvern_

#47
Sim: DCS: Black Shark
Datum: 21/6
Tid: 20.00
Server: RedRiver @ 217.210.200.143
Lösenord: hejsna
Uppdrag: A bold plan (4 platser)

Provide initial attack by fires and flank security for an air assault on an airfield. Remove the Enemy armour capability to allow the friendly infantry to capture the airfield and bring in your reinforcements by IL76. Hold the Airfield against georgian mechanised counterattack.

Backup uppdrag:
Red Snow - MP (6 platser)
Overwatch (8 platser)


Deltagare:
RedRiver
Swebeast
ft