News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 19, 2008, 16:27:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Fanken, jag missade detta. Har suttit och kollat på natten UFC-sändning från Japan och efter det försökte jag förstå mig på varför en av mina aktier blivit en 300 kilos sjunkbomb.

Lägg dig gärna på vår Mumble när du är i flygartagen.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

Var inne på Mumble  :) men det kommer fler tillfällen. Just nu är det intermitent flygning som småbarnsförälder.
Btw någon som har ett bra tips på hur jag kan mappa "Center TiR" samt "PTT" för TS/Mumble på mina TM WH i DCS? Gör jag det genom TARGET så fuckar de ju upp mappingen med sin "Virtuella joystick" :-(

Horizon

PTT behöver du väl inte ha? Eller skriker ungen mycket i bakgrunden? ;) Vet förresten hur det är med småbarn, man får vara glad för den tiden man får. Ens egna intressen sätts lite på "hold" ett tag och det är bara att åka med. :)

Centrera TIR göres original genom F12 om jag inte minns fel, men måste du centrera den så ofta? Jag brukar göra det i cockpit på marken och sedan behövs det inte igen. Fast jag sitter kanske mycket mer still än dig. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

Nja, Voice activation är inte helt ultimat när ungen skriker i huset :-/
Gällande TiR så har jag ett fönster i bakgrunden som spökar och gör att jag ofta behöver centrera om TiR och jag skulle vilja ha det på spaken, typ Leverer+DMS down eller något sådan enkelt och snabbt

Horizon

Quote from: Salsam on September 29, 2015, 10:18:37Gällande TiR så har jag ett fönster i bakgrunden som spökar och gör att jag ofta behöver centrera om TiR och jag skulle vilja ha det på spaken, typ Leverer+DMS down eller något sådan enkelt och snabbt

Det där känner jag igen, jag har också ett fönster bakom mig och det gör att TIR lever rövare ordentligt. Jag har dock en riktig mörkläggningsrullgardin som jag kan dra ner och då är problemet borta. Det finns såna bra saker att köpa på IKEA om du får för "makten" där hemma. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

Komme köra lite UH-1 ikväll och kanske någon vända A10C. Lägger mig på Hotshots TS och våran mumble vid 18-19 tiden

Salsam

Siktar på lite DCS 1.5 flygning imorgon söndag vid 19-20ish. SU-25/A10C/UH-1.
Lägger mig primärt på Eddies TS men ska försöka komma ihåg Mumble med. Välkomna att hänga på!

Horizon

Noterar. Vi får se om jag kan komma ifrån, hade varit kul med en sväng i något som kan flyga och inte väger runt 100 ton. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names