News:

No significant change

Main Menu

SP3 är släppt!

Started by KeyCat, June 04, 2002, 17:04:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maverix

#48
Jag vet, det är inte speciellt lätt att använda sig av "lösa" filter som förr, det rekomenderas INTE av programerarna heller just pga att patchningen kan går åt hlv.
Original SP3 har ju som bekant endast ett val och det är "Applay", sedan är det klart. Detta har de gjort för att man inte skall klanta till det.

Gör så här:

Avinstallera Falcon (säkrast)
Installera Falcon med allt vad det innerbär.
Starta NOSIG_SP3.exe
gå in på "file"
välj "expand Package", svara YES på allt.
kopiera sedan in filter filen i F4Patch.
Starta sedan NOSIG_SP3.exe och välj det filter du kopierat ovan, appalay & flyg.

Maverix
:-I



KeyCat

OK, skall se om jag kan få bukt med det. Kan vara att jag inte kör med den NOSIG_SP3.EXE som du la upp men enligt er så skall den officiella som jag fick av ctrl vara 100% identisk.

Var flyguppvisningen i DK skoj?

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

Dewe

Klippt från readme_SP3.txt som kommer med Nosig_SP3:
Quote6. När allt ovan är gjort starta "Falcon4SP3_Hotfix#1" och välj Applay.

OBS Vill du av någon anledning avinstallera eller ändra i patchningen så MÅSTE "Falcon4SP3_Hotfix#1" köras igen och då väljer du "UNAPPLAY"

Fråga, vad menar du med sista stycket?
Att jag måste avinstallera Hotfixen innan eventuella ändringar i patchningen, och sen lägga på hotfixen igen efteråt? Eller räcker det med att köra hotfixen igen efter patchning (verkar iofs ologiskt, med tanke på att man klickar "Unapply")?

/Dewe

KeyCat

Du har uppfattat det rätt Dewe!

Om man vill göra förändringar måste man först ta bort HotFix#1, göra förändringen i F4Patch och sedan lägga till HotFix#1 igen.

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

Dewe


Fozz

Hey, hur blev det med mini lan i Helsingborg?
Jag är ju en Falconeer också, ny här på forumet, och bor i Ängelholm.
Flyger Falcon4 i Helsingborg varje söndag jag kan med en kompis, så ni kan nog räkna med 2 piloter till om det blir ett Lan.

Vi flyger på 100% realism, SP3 med näst intill allt på max realism.
Vi är dock inte ultimata piloter än, har säkert mer att lära, men vi brukar klara oss ganska bra.
Alla generaliserar...